رشد استخدام فارغ‌التحصیلان در آفریقای جنوبی

۳۱فروردین۱۳،

Multimedia_pics_1385_2_IT_31-1.jpg

آمار نشان می‎دهد به رغم رشد نرخ کلی بیکاری در آفریقای جنوبی، میزان استخدام فارغ‌التحصیلان در این کشور طی ۱۵ سال اخیر افزایش یافته است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که هم اکنون یک سوم مردم آفریقای جنوبی فاقد شغل می باشند اما نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان این کشور به کمتر از پنج درصد رسیده است.

نتایج مطالعات اخیر از سوی کارشناسان «سازمان پژوهش مرکز کار و توسعه آفریقای جنوبی» (CDE) که مقر آن در ژوهانسبورگ است، این باور عمومی را که اشخاص دارای تحصیلات دانشگاهی کمتر جذب بازار کار می‌شوند، رد کرد.

در این گزارش آمده است، این باور غلط عمومی که فارغ‌التحصیلان در این کشور به ویژه فارغ‌التحصیلان سیاهپوست در یافتن شغل دچار مشکل می‎شوند، باید به دست فراموشی سپرده شود.

در این تحقیق که از سوی استاد «سرواس وندربرگ» و «هندریک ون بروکهویزن» از دانشکده اقتصاد دانشگاه «استلن‎بوش» انجام گرفته، مشخص شد آفریقای جنوبی با داشتن ۳۵ درصد نرخ بیکاری، یکی از بالاترین نرخ بیکاری را در جهان دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که استخدام اشخاص دارای مدارک دانشگاهی از رقم ۴۶۳ هزار نفر در سال ۱۹۹۵ میلادی به ۱٫۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۱ میلادی رشد یافته و این نشان می‌دهد به رغم بحران‌های اقتصادی، تنها کمتر از پنج درصد فارغ‌التحصیلان این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی بیکار بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: فارغ‌التحصیلان نژادهای سیاهپوست و رنگین پوست، نیمی از نیروی کار دارای مدارک علمی دانشگاهی را در آفریقای جنوبی تشکیل می‌دهند که آمار آن از ۲۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۵ میلادی به ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۱ میلادی رسیده‌ که این آمار بیانگر رشد سه برابری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.