رشد اقتصادی در دستور کار دولت تازه ایتالیا

۱۱اردیبهشت،

نخست وزیر تازه ایتالیا رای اعتماد نهایی را از سنا دریافت کرد و یک تور اروپایی را برای تشریح استراتژی رشد به جای ریاضت برای احیای اقتصاد رکودزده این کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با این همه انریکو لتا پیش از آغاز این سفر از سوی شرکایش در دولت ائتلافی خود تحت فشار قرار گرفت تا در مورد تعهد رم برای حفظ کسری بودجه بر طبق مقررات اتحادیه اروپا مجددا مذاکره کند.

لتا که روز یکشنبه سوگند یاد کرد، پس از دریافت رای اعتماد از پارلمان، رای اعتماد سنا را نیز به راحتی دریافت کرد. وی فورا عازم برلین شد تا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که مدافع سرسخت سیاست‌های نامحبوب ریاضت اقتصادی است، دیدار کند.

نخست وزیر تازه ایتالیا روز چهارشنبه برای دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، به پاریس رفت. اولاند نیز خواهان اهمیت بیشتر به سیاست‌های رشد اقتصادی به جای ریاضت است. وی پس از آن به بروکسل خواهد رفت تا با خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، دیدار کند.

لتای ۴۶ ساله در حالیکه قدرت را در ایتالیا به دست گرفته که این کشور در رکود اقتصادی شدیدی قرار دارد و بیکاری در آن به بالاترین سطح طی ۲۰ سال قبل رسیده است.

سیلویو برلوسکنی که چهار بار به اول وزیر رسیده، تهدید کرده در صورتیکه لتا مالیات مسکن را لغو نکند، حزب خود را از دولت ائتلافی وی خارج خواهد کشید. وی که در هیات دولت حضور ندارد اما نقش تعیین کننده ای در پشت صحنه ایفا می‌کند، خواهان تغییر تعهد ایتالیا در قبال مقررات کسری بودجه تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا شده است.

اما بونینو، وزیر خارجه ایتالیا اظهار کرده که این کشور نمی تواند اهداف خود را تغییر کند.

به گزارش رویترز، اول وزیر تازه ایتالیا برای کاستن از شدت ریاضت اقتصادی، توقف افزایش مالیات فروش برنامه ریزی شده و تعلیق مالیات مسکن را پیشنهاد کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.