رشد انیمیشن نیاز به جریان‌سازی دارد

طهماسب صلح‌جو:

طهماسب صلح‌جو، ضمن اشاره به مشکلات موجود در زمینه تولید فیلم انیمیشن، رشد این هنر را نیازمند جریان سازی دانست.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران، این منتقد سینما دربارهٔ وضعیت انیمیشن در کشورمان گفت: متاسفانه تولید فیلم انیمیشن دشوار است و به همین سبب کمتر روی این هنر سرمایه‌گذاری شده و در نتیجه جریان فیلم انیمیشن در کشورمان شکل نگرفته است.

وی افزود: رشد و رونق سینما و از جمله سینمای انیمیشن، نیازمند ریشه و پشتوانه است، اما انیمیشن در کشورمان سابقه چندانی ندارد و بعد از سال‌ها هنوز یک فیلم انیمیشن ایرانی در کشورمان اکران نشده است.
صلح‌جو، فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه تولید انیمیشن را حرکت‌های تجربی دانست و گفت: هنرمندان در حوزه سینما از همان بدو ورود این هنر به کشورمان به سراغ سینمای داستانی رفتند و حالا این‌گونه سینمایی در میان گونه‌های دیگر، سابقه بیشتر و ریشه‌ای عمیق‌تر دارد. به همین نسبت سینمای داستانی در کشور منتقدان بیشتری دارد و کمتر آثار انیمیشن مورد نقد می‌شوند.

صلح‌جو ضمن تاکید بر نبودن سینمای انیمیشن در کشورمان افزود: نقد هر اثری بعد از نمایش آن آغاز می‌شود و برای نقد فیلم انیمیشن باید آن را تماشا کرد، اما در کشور ما به جز چند مورد محدود و خصوصی، هیچ انیمیشنی به صورت عمومی اکران نشده که توقع شکل‌گیری نقد در حوزه انیمیشن باشیم.

وی معتقد است: سینمای انیمیشن برای رشد و بدل شدن به یک جریان نیرومند به سه عنصر مهم نیاز دارد؛ سرمایه‌گذاری، امکانات و نیروهای توانمند. در کنار این موارد ابتدا برگزاری جشنواره و پس از آن نقد آثار انیمیشن می‌تواند به شکل‌گیری یک جریان پویا منجر شود.

این منتقد، تاثیر برگزاری جشنواره در رشد یک جریان هنری را از نقد و بررسی آن هم مهم‌تر دانست و گفت: جشنواره‌ها در روند رشد جریان‌های هنری بسیار تاثیرگذار می باشند و به آن هنر رسمیت می‌دهند. هر جشنواره‌ای نقد و بررسی آثار را هم به دنبال خواهد داشت.

صلح‌جو از نهادهای دولتی و غیردولتی خواست برای رشد هنر و فرهنگ در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند تا جریان‌های تازه هنری از جمله انیمیشن بتوانند رشد کند.

پایان پیام//
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ali:

    با سلام
    تا چه وقت تا کی میخواهیم بگوییم فلان کشور از ما جلوتردن
    شما ساختارو نگاه کنیید ایا بهتر نیست پتانسیل افراد برسی شود به خدا همه کشورها همین کارو میکنند جایگاهی را درست کنیید و افرادی که در زمینه های cg vfx حرفی دارند در قبال امکانات تستی از انها گرفته شود در مرحله دوم تستی از روی صحنه های خارجی که مربوط به cgi vfxهست زده شود تا نتیجه کلی در بیاید مرحله سوم فیلم نامه بر حسب پتانسیل موجود
    یک نفر نمیگه خوب برای تهران ۱۵۰۰ باید ۱۰ میلیارد هزینه شود به چه علت ایا این بوجه چون به صرف داداش سیا بوده باید داده میشد و خیلی از این قبیل مثل ملک سلیمان ۱۰ میلیارد هزینه برای جلوه های ویژه به خداوندی خدا ظلم میکنیید یکی تلاش میکنه و کس دیگه ای بر حسب روابط کاری رو به افرادی غیر اصولی میده با همه امکانات در ما اینه اگه سازمانی نیروی افراد را معلوم کنه دیگه هم سینما گران میدونند پتانسیل ته چه حد هم دیگه این همه حرفو حدیث نمیشنویم که جایگاه مه اینه یه غیره

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.