رشد بیش از ۱۴۰ درصدی بازار تبلتها / پرفروشترین تبلتها کدامند

۱۶اردیبهشت،

رشد بیش از ۱۴۰ درصدی بازار تبلتها / پرفروشترین تبلتها کدامند

رشد بیش از 140 درصدی بازار تبلتها / پرفروشترین تبلتها کدامند

فروش تبلتها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ افزایش چشمگیری داشته و در مقایسه با همین دوره در سال ۲۰۱۲ رشد ۱۴۲٫۴ درصدی داشته است.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، براساس گزارش تحلیلگران شرکت تحقیقاتی همکاری بین المللی اطلاعات (IDC) ارقام به دست آمده نشان می دهد که تعداد تبلتهایی که تنها طی سه ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ (دی تا اسفند ) فروش رفته از کل نیمه اول سال ۲۰۱۲ بیشتر بوده است.

در بازار تبلتها اپل با داشتن سهم ۳۹٫۶ درصد از بازار، همچنان به عنوان بزرگترین برند تبلت باقی مانده است.

این ارقام درست چند روز پس از آن اعلام شده است که تورستن هینز مدیر عامل بلک‌بری پیش بینی کرده بود، تبلتها تا سال ۲۰۱۸ به طور کامل از بین رفته اند.

مدیرعامل بلک‌بری طی یک مصاحبه اظهار داشت که ظرف پنج سال دیگر هیچ سببی برای داشتن تبلت باقی نمی ماند. شاید در محل کار خود به نمایشگرهای بزرگ نیاز داشته باشید اما تبلتها مدل خوبی برای انجام کارهای تجاری نیستند.

براساس اطلاعات شرکت همکاری بین المللی اطلاعات طی سه ماه ژانویه، فوریه و مارس ( دی،بهمن و اسفند ) ۴۹٫۲ میلیون تبلت به فروش رسیدند. از این تعداد ۱۹٫۵ میلیون آی پد، تبلت شرکت اپل، بوده است.

تعداد فروش آی پدهای اپل نسبت به همین دوره سال قبل حدود ۸ میلیون افزایش داشته است اما این امر بدین معنا نیست که این شرکت هنوز بر کل بازار تبلتها تسلط دارد، چرا که پیشتر اپل سهم ۵۸ درصدی از بازار تبلتها را در دست داشت که این سهم اکنون به ۳۹٫۶ درصد رسیده است.

تام مینیلی از شرکت همکاری بین المللی اطلاعات اظهار داشت: تقاضاهای ثابت برای خرید آی پد مینی فروشی بهتر از حد انتظار در نیمه اول ۲۰۲۴ برای اپل رقم زد.

تحلیلها نشان می دهد که تبلتهای تازه به ویژه تبلتهای  ۷ اینچی (۱۸ سانتیمتری) با قیمت تمام شده به فروش می رسد، سود کمی در بر دارد اما برخلاف این سود کم میزان فروش این دستگاه ها قابل ملاحظه است.

سامسونگ درحال حاضر دومین فروشنده محبوب تبلتها است که این محبوبیت با فروش ۸٫۸ میلیون تبلت و سهم ۱۷٫۹ درصدی بازار به دست آمده است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.