رشد تجمیع زیربنای مسکونی به ۵۳ درصد طی ۵ سال

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان نوسازی با بیان اینکه میانگین پلاک های تجمیعی از ۲ پلاک در سال ۱۳۸۷ به ۷/۲ پلاک در سال جاری افزایش یافته خاطرنشان کرد: در این بین سهم تجمیع زیربنای مسکونی از ۲ درصد به ۵۳ درصدرسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مهندس علیرضا جعفری  با اشاره به ابعاد مهم اجتماعی و فرهنگی نوسازی بافت های فرسوده و اهمیت جذب مشارکت های اجتماعی و اقتصادی مردم در این حوزه ، گفت : راه حل مساله نوسازی تعریف رویکرد مداخله ای در بافت های فرسوده است که قبل از اتکا به راهکار های کالبدی می بایست بر پایه راهکارهای اجتماعی و اقتصادی و با مشارکت جامعه محلی تعریف، برنامه ریزی و اجرا شود.
 
وی با بیان این که رویکرد مداخله ای در بافت های فرسوده از سال ۱۳۸۶ به منظور تسهیل و تسریع جریان نوسازی و تحقق مدیریت هماهنگ در این فرآیند با عنوان “تسهیل گری” در بافت های فرسوده شهر تهران آغاز شد، افزود:  دفاتر خدمات نوسازی با توجه به آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و دستورالعمل آن مبنی بر راه اندازی این دفاتر در محدوده ها و محلات فرسوده شهری، اوایل سال از سوی سازمان نوسازی شهر تهران آغاز به کار کردند.
 
جعفری تصریح کرد: دفاتر خدمات نوسازی با اطلاع رسانی پلاک به پلاک درخصوص ضرورت نوسازی، شرایط و تسهیلات پیش بینی شده، برگذاری جلسات عمومی، جلسات گروهی هدفمند در درب منازل و محل دفتر و اقدامات متنوع تبلیغی- ترویجی و نیز شناسایی و معرفی سرمایه گذار و عقد موافقتنامه و قراردادهای مشارکت، ساکنان و مالکان بافت را در ورود به فرآیند نوسازی یاری می رسانند.
 
وی بررسی آمار تجمیع در سال ۹۲ و متوسط تعداد پلاک های تجمیعی در قیاس با سال های قبل را گواهی بر جایگاه و اهمیت نقش آفرینی این دفاتر در روند نوسازی و کیفی سازی ساخت و سازها در بافت های فرسوده دانست.
 
به گفته وی از ابتدای سال ۹۱ تا ۳۱ شهریورماه برای ۵۱۳۶۷ واحد مسکونی پروانه صادر شده و سهم پروانه های تجمیعی از ۱ درصد در سال ۱۳۸۷ به ۳۶ درصد رسیده است.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که میانگین تعداد پلاک های تجمیعی از ۲ پلاک در سال ۱۳۸۷ به ۷/۲ پلاک در سال جاری افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سهم تجمیع در زیربناهای تولیدی از ۲ درصد در سال ۸۷ به ۵۱ درصد، سهم تجمیع در تعداد واحدهای تولیدی از ۲ درصد در سال ۸۷ به ۵۳ درصد و سهم تجمیع زیربنای مسکونی از ۲ درصد در سال ۸۷ به ۵۳ درصد در سال جاری رسیده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.