رشد دسته جمعی متغیرهای بورسی در روز جاری

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روز جاری معامله گران تالار حافظ شاهد رشد ۸۰ واحدی شاخص کل بودند که در نتیجه این صعود شاخص در رقم ۲۵ هزار و ۳۸۸ هفته را به پایان رساند.

همچنین شاخص صنعت افزایش ۷۵ پله ای ر ا شاهد بود و در رقم ۲۰ هزار و ۲۱۲ به کار خود پایان داد و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر سه واحد رشد کرد.

شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۱ و ۳۶۱ واحد بالا رفتند. بر همین اساس این شاخص ها به ترتیب رقم های ۲۰ هزار و ۹۳۰ در بازار اول و ۳۵ هزار و ۷۱۹ در بازار دوم را تجربه کردند.

این گزارش حاکی است، معاملات نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، گل گهر، چادرملو، پتروشیمی خارک، ملی مس، توسعه معادن و فلزات، سایپا و مپنا باعث رشد شاخص در بازار امروز شدند، اما دو نماد کشتیرانی و مخابرات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

همچنین سرمایه گذاران تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته بیش از ۵۰۵ میلیون سهم و حق تقدم را در بازار معامله کرد که رشد قابل توجهی را نسبت به روز گذشته شاهد بود.

ارزش این معاملات نیز ۹۱۸ میلیارد ریال بود که در ۱۹ هزار نوبت معاملاتی انجام شد. بازار امروز شاهد رشد قابل توجه حجم و ارزش معاملات بود.

از ۵۰۵ میلیون سهمی که در جریان معاملات امروز تغییر مالکیت دادند، بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای سایپا، بیمه ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک پاسارگاد، حق تقدم ماشین سازی اراک، فولاد مبارکه، مپنا، حق تقدم سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری سپه و مخابرات بود.

همچنین نمادهای پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، مپنا، سایپا، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، ماشین سازی اراک، ملی مس و کالسیمین بیشتر از سایر نمادها مورد توجه معامله گران بودند و لقب پر بیننده ترین نمادهای بازار را از آن خود کردند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای حق تقدم ماشین سازی اراک، حق تقدم سرمایه گذاری سایپا، شهد، پتروشیمی آبادان، فرآوری مواد معدنی، فرآورده های نسوز آذر، فولاد آلیاژی، صنایع شیمیایی فارس، سیمان داراب و گل گهر بود.

این در حالی بود که بی مهری سهامداران به نمادهای کشتیرانی، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، ایران تایر، سرمایه گذاری بوعلی، پشم شیشه ایران، حمل و نقل پتروشیمی، سخت آژند، لعابیران، صنایع کاغذ سازی کاوه و پارس مینو باعث شد تا این نمادها با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش، معامله گران امروز طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای صنایع شیمیایی ایران، ماشین سازی اراک، پتروشیمی آبادان، سرمایه گذاری آتیه دماوند، فولاد آلیاژی ،سیمان غرب، سرمایه گذاری توکا فولاد، گل گهر، فرآوری مواد معدنی و سیمان قائن تشکیل دادند.

این در حالی بود که سنگین ترین صف های فروش بازار امروز نیز برای نمادهای قند مرودشت، سرمایه گذاری البرز، کنتورسازی، نفت پارس، قطعات اتومبیل ،آلومتک، بانک پاسارگاد، داروسازی اسوه، قند نقش جهان و گروه صنعتی ملی تشکیل شد.

همچنین ارزش روز بازار نیز در پایان ساعت معاملات به رقم یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال رسید که نشان از رشد ارزش بازار نسبت به معاملات روز گذشته دارد.

اقتصام** ۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۹۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.