رشد دو رقمی درآمد بازار IT عربستان طی سال ۲۰۲۴

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مجموع سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات عربستان طی سال ۲۰۲۴ میلادی رشد ۱۰٫۷ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه می‌کند تا بر این اساس طی سال تازه ۱۱٫۵۰ میلیارد دلار در این بخش هزینه شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد کاربران، مراکز ارتباطی، سیستم‌های مالی و صنایع نفت و گاز بزرگترین سرمایه‌گذاران صنعت ICT عربستان طی ۵ سال آینده خواهند بود.
 
پیش‌بینی شده است که در بخش کاربران و مصرف‌کنندگان طی سال ۲۰۲۴ میلادی بیشترین میزان هزینه پرداخت شود و درآمد این بخش در پایان سال جاری میلادی به ۴٫۱۸ میلیارد دلار برسد که این رقم رشد ۳۶٫۴ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
 
مجموع سرمایه‌گذاری بخش‌های حمل‌ونقل، ارتباطات و گروه‌های کاربردی نیز در بازار IT عربستان عنوان دومین بخش پردرآمد را از آن خود کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی این بخش هم در بازار یاد شده ۱٫۹۵ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند.
 
مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرد که میزان رشد درآمد ناخالص بازار فناوری اطلاعات در کشور عربستان سعودی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۷ میلادی به‌طور میانگین سالانه ۸٫۵ درصد خواهد بود که البته زیرساخت‌های فناورانه تازه و افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولت در این بخش بیشترین تاثیر را برجا خواهند گذاشت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.