رشد سرمایه گذاری در ایران مطلوب و دلگرم کننده است

۱۲ تیرماه ۱۳،

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیش از انقلاب تعداد شهرک های صنعتی کشور کمتر از انگشتان دست بود، گفت: این میزان در سال‌جاری به بیش از ۹۰۰ شهرک صنعتی در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

غلامرضا شافعی در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری و تجاری آذربایجان شرقی در تبریز افزود: استعدادها و ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه‌های صنعت و تجارت کشور وجود دارد و می توان با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی روند توسعه کشور را شتاب داد. وی با اشاره به اینکه رشد سرمایه‌گذاری در ایران ۱۷٫۴ درصد است، ادامه داد: این آمارها نشان از توانمندی و شرایط خوب و دلگرم کننده جذب سرمایه گذار در کشور است که باتوجه به شرایط حاکم، افق روشن تری برای آن پیش بینی می شود.

شافعی تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن شرایط روز جهانی، موضوع سرمایه گذاری در حوزه هایی همچون علوم دانش بنیان و فناوری های پیشرفته بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور می تواند سبب افزایش تولید، ایجاد اشتغال و انتقال فناوری های نوین به کشور شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمایت از دارندگان دانش فنی به منظور اجرای طرح های مهم صنعتی را از مهم‌ترین اهداف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.