رشد سینمای کودک در راستای توسعه فرهنگی کشور است

محمدرضا اسلام لو:

سینماپرس-گروه سینما/ محمدرضا اسلاملو کارگردان سینمای کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت سینمای کودک تصریح کرد: در واقع رشد سینمای کودک در راستای توسعه فرهنگی کشور است.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا اسلام لو در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با اشاره به اهمیت سینمای کودک گفت: یک جامعه متمدن، مدرن و پیشرو فرهنگی، جامعه‌ای است که کودکان و نوجوانانش به‌سامان باشند و این کودکان با یک نوع سینمای سامان یافته سر و کار داشته باشند. در نتیجه جامعه سامان یافته جامعه‌ای است که سینمای سامان یافته داشته باشد. اینها لازم و ملزوم هم هستند و در ارتباط با هم پیش می روند.

این کارگردان درباره روند فیلمسازی کودک در سال های گذشته، اظهار داشت: تولیداتی را که در حال حاضر در زمینه فیلم کودک و نوجوان داریم باید تحسین کنیم؛ اما اگر بخواهیم پیشرفت بیشتری هم داشته باشیم، باید علاقمندان و روان‌شناسان کودک به کمک فیلمسازی این حوزه بیایند تا آثار با کیفیت و کمیت تولید شود.

اسلام‌لو در مورد جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم تاکید کرد: برگزاری جشنواره کودک خوب و مثبت است؛ مخصوصاً نشست‌هایی که در هنگام جشنواره برگزار می‌شود خیلی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح.گ/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۲۶۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.