رشد شاخص بورس در سال ۹۲ ادامه خواهد داشت

۲۵فروردین۱۳،

124[1].jpg

یک کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی وضعیت بورس در سال ۹۲، گفت: رشد شاخص بورس قطعا ادامه خواهد داشت و نوسانات نیز نسبت به سال قبل کمتر می‌شوند.

امیر افسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که بازار داشت و همچنین نرخ ارز می‌توان پیش بینی کرد روند رو به رشد شاخص‌ها ادامه یابد، همچنین با توجه به ثابت شدن شرایط به احتمال بسیار بسیار نوسانات بازار نیز کاهش خواهد یافت.

وی در رابطه با وضعیت شرکت‌هایی که سال قبل موفق نشدند به بورس وارد شوند، اظهار کرد:‌از آن رو که خصوصی سازی به عنوان یک رویه ثابت در اقتصاد ما پذیرفته شده، باید در نظر داشته باشیم که بازار سرمایه بهترین راه برای خصوصی کردن شرکت‌ها است به همین سبب باید تلاش شود با تغییر بعضی سیاست‌ها نحوه ورود شرکت‌ها به بورس را آسان‌تر کنیم تا شرکت‌هایی که امکان ورود نیافته‌اند نیز، وارد عرصه سهام‌گیری شوند.

افسر در رابطه با رویکرد مسوولان به خصوصی سازی نیز گفت: مسوولان معمولا دو دسته‌اند بعضی از مدیران شرکت‌های دولتی که قرار است به چرخه خصوصی سازی وارد شوند ممکن است نسبت به به آن جبهه بگیرند و مقاومت کنند. اما از آن رو که در سطح ارشد مدیران اشخاصی مانند وزیر اقتصاد از این امر حمایت صد درصدی دارند می‌توان امیدوار بود مقاومت‌ها در سطوح پایین هم ممانعت ایجاد نکند و خصوصی سازی به بهترین نحو اجرایی شود.

این کارشناس در رابطه با کم فروش ماندن بعضی سهام‌های گران قیمت نیز گفت:‌ در واگذاری‌ها باید سعی شود کشش بازار کاملا مورد ارزیابی قرار گیرد. بعضی از سهام‌ها به طور غیر قابل قبولی گران عرضه شوند به همین سبب از آن‌ها استقبال چندانی نشد. پس اگر می‌بینیم بعضی سهام‌ها توسط سازمان خصوصی سازی ارزان‌ عرضه می گردد در صورتی که نظم بازار را بر هم نزند، مثبت است و سبب بالا رفتن مشارکت و فروش سهام شرکت به مردم عادی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.