رشد علمی دانشگاه‌ها در دولت‌ نهم و دهم چشمگیر بود

فروردین ۱۴۰۳

“دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران” گفت: در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به رشد علمی شد و نه تنها شاهد بالاترین رتبه تولید علم در منطقه بودیم، بلکه در جهان به موفقیت‌هایی دست یافتیم و در عرصه‌های مختلف تولید علم و ثبت اختراعات و مقالات علمی پیشتاز بودیم.

 علی عبدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت علم و دانش در دانشگاه‌ها اظهارداشت: برخلاف کشورهای غربی که در دانشگاه‌ها به آموزش تنها از جنبه کسب سود و درآمد توجه می‌شود در کشور ما علاوه بر افزایش سطح علم و دانش، به سطح معرفت کمالی و دینی دانشگاه‌ها نیز توجه می‌کنند.
 
وی به نقش دولت‌ها در افزایش سطح علمی جوانان اشاره کرد و افزود: در سال‌های پس از انقلاب، ما با دولت‌های مختلفی که هر کدام برای پیشرفت علمی کشور زحمت‌های زیادی کشیده‌اند روبرو بودیم، اما در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به این امر شد. چرا که نه تنها شاهد بالاترین رتبه تولید علم در منطقه بودیم، بلکه در جهان به موفقیت‌هایی دست یافتیم و در عرصه‌های مختلف تولید علم و ثبت اختراعات و مقالات علمی پیشتاز بودیم.
 
عبدی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دولت نقش مهمی در دستیابی به موفقیت علمی داشت، افزود: دولت سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این راستا انجام داد، همچنین در بخش خصوصی و غیر دولتی اجازه سرمایه‌گذاری در بخش دانش و پژوهش داده شد و ما شاهد شکوفایی آن در این زمینه هستیم.
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علم و دانش خاطرنشان کرد: نگاه دولت یازدهم به عرصه‏‌ علم و دانش نه تنها باید مثبت باشد، بلکه لازم است جهت دستیابی به مراتب بالاتر علمی اقدامات بیشتری انجام گیرد در این صورت است که تحریم‌هایی غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران  کاملا بی‌اثر خواهد شد و کشور  به جایگاه شایسته خود دست پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.