رشد فرهنگی کودکان دروازه ورود به رشد عمومی جامعه آینده

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برپایی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اهمیت این رویداد فرهنگی هنری را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این جشنواره آمده است:

“چون سروکار تو با کودک افتاد            پس زبان کودکی باید گشاد

دنیای کودکان دنیای خاصی است و تفاوت‌ها و تمایزات آن با دنیای بزرگ‌سالی آشکار است. بی‌تردید رشد هر جامعه‌ای درگرو توجه و برنامه‌ریزی دنیای کودکان است. به عبارتی رشد فرهنگی کودکان دروازه ورود به رشد عمومی جامعه آینده خواهد بود. برای حضور در چنین جامعه‌ای نیازمند مخاطب ‌شناسی، ابزار و کارآمدترین روش‌های موثر فرهنگی هستیم. توسعه بدون برنامه‌ریزی میسر نیست و رشد، تعالی و شکوفایی بدون توجه به تکوین شخصیت درونی کودکان امری محال و ناممکن به نظر می‌رسد.

نظام فرهنگی و مهندسی آن، ارتباطی مستقیم با دنیای کودکان دارد همچنان که معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از قیام سال چهل و دو،کودکان درون گهواره را سربازان خود نامیدند و هم آنان بودند که در جوانی و میان‌سالی نظام انقلاب اسلامی را بنا نهاده و مستحکم ساختند.

تئاتر کودکان و نوجوانان با ایجاد روحیه مشارکت، ابتکار، خلق و آفرینش، عامل سازنده شخصیت و هویت فرهنگی و روشی برای درک مفاهیم پیچیده‌ به زبان زنده و نمایشی است. اما تحقق این تأثیرگذاری همچنان در گرو هدفمندی و بالندگی تئاتر کودکان و نوجوانان است که یقین دارم هنرمندان سخت کوش این رشته و برنامه‌ریزان دلسوز در معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نیل به تعالی آن گام‌های ارزنده‌‌ای را با سرافرازی برخواهند داشت. ان‌شا‌‌ءالله

                                                                             سید محمد حسینی”


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.