رشد واردات خودروهای لوکس ایتالیایی به ایران

امسال ۳۴ دستگاه مازراتی وارد شد

رشد واردات خودروهای لوکس ایتالیایی به ایران

عصر خودرو : آمار گمرک ایران حاکی از واردات دست کم ۳۴ دستگاه خودرو ایتالیایی مازراتی به ایران طی پنج ماه نخست سال جاری است.

به نقل از ایسنا، براین اساس در مدت زمان یادشده ۳۴ دستگاه انواع خودروهای شرکت مازراتی ایتالیا به ارزش تقریبی ۳٫۹ میلیون دلار وارد ایران شدند. ارزش ریالی این مقدار واردات نیز نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است. مبداء اصلی مازراتی‌های وارداتی به ایران امارات و ایتالیا بودند. مازراتی در سه مدل گرن کابریو، کواتروپورت و گرن توریسمو وارد ایران شده است.
پیشتر شرکت خودروسازی مازراتی ایتالیا از راه‌اندازی نمایندگی فروش محصولاتش در ایران از سال جاری میلادی خبر داده بود. اما سازمان توسعه تجارت اوایل امسال اعلام کرد که واردات خودروهای مازراتی به ایران دست کم تا شهریور ماه امسال ممنوع شده است. اگرچه این سازمان بعدا اعلام کرد که فهرست خودروهای مجاز وارداتی به ایران به تدریج تکمیل می شود.
براساس آمار گمرک ایران در سال گذشته در مجموع تنها ۱۰ دستگاه انواع خودروهای مازراتی به ارزش بیش از یک میلیون دلار وارد ایران شد. از این ۱۰ دستگاه پنج خودرو از طریق ایتالیا و پنج خودرو نیز از طریق امارات وارد شده بودند.
مازراتی – برند وابسته به شرکت خودروسازی فیات ایتالیا – برنامه‌ریزی کرده تا فروش محصولاتش را در بازارهای نوظهور مانند ایران افزایش دهد. سخنگوی مازراتی اواسط شهریور ماه سال قبل با اعلام خبر راه‌اندازی نمایندگی فروش این شرکت در ایران از سال ۲۰۱۲ میلادی توضیح داده بود که مالکیت نمایندگی این شرکت در ایران به صورت مستقیم بر عهده مازراتی نخواهد بود و این شرکت ایتالیایی ترجیح می‌دهد فروش محصولاتش را در ایران از طریق یک نماینده داخلی انجام دهد.
شرکت مازراتی تعداد نمایندگیهای فروش خود را در دنیا به ۲۵۰ واحد رسانده است. این شرکت‌ نمایندگیهایی در لهستان، سوریه و رژیم صهیونیستی دارد.

یکشنبه ۲۶ شهریور   ۱۰:۵۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.