رشد چشمگیر صادرات استان تهران طی ۴ ماهه نخست سالجاری

رشد صادرات استان تهران در ۴ ماهه اول سال بیش از مجموع رشد صادرات ۱۶ استان کشور بوده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران،  رشد صادرات این استان در ۴ ماهه اول سال جاری از مرز ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۰ گذشت.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق هدفگذاری ۷۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور و لزوم رشد ۵۷ در صدی صادرات استان تهران در سال جاری ، و با توجه به اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران  در ۴ ماهه اول سال ،رشد صادرات استان  تهران با رشد ۵۲ درصدی ،بیش از مجموع  صادرات ۱۶ استان دیگر کشور  رشد داشته و تا تحقق اهداف تعیین شده فاصله ای نداریم.

« هوشنگ رضایی ثمرین» تصریح کرد: در این مدت، بیش از هزار و ۲۶۳ میلیون دلار کالا از استان تهران به ۱۳۴ کشور جهان صادر شده است.

رضایی ثمرین در ادامه افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۴۴۱ میلیون دلار افزایش داشته و با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی  می کنیم این روند رشد در ماههای آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه عمده سبد کالای استان تهران شامل حلال ها، فرش، وسایل نقلیه، مصنوعات طلا، زیورالات،  پوست، روده گوسفندی و انواع دارو می باشد اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن برگزاری نشست های تخصصی در خصوص کشور های هدف، اعزام و پذیرش هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه تخصصی در خارج از کشور با حساسیت خاص روند، صادرات استان را رصد کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل تمامی سعی خود را در جهت حل آن بکار می گیرد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.