رشد چشمگیر ارزش یورو در برابر دلار

۲۳م دیماه ،

بینا- ارزش یورو در برابر دلار در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه به طور چشمگیری افزایش یافت و به بالاترین حد خود از آوریل ۲۰۱۲ میلادی رسید.
به گزارش رویترز ، تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر حفظ نرخ بهره بانکی اروپا در حد ۰٫۷۵ درصد تاثیر بسیاری بر افزایش ارزش یورو در برابر دلار داشته است.
بر این اساس بهبود چشم انداز اقتصادی جهان نیز سبب شد تا شاخص بورس در بازارهای بین المللی به بالاترین رقم در ۲۰ ماه اخیر برسد. پیش بینی کارشناسان اقتصادی نسبت به اتخاذ سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی ژاپن نیز تاثیر مثبتی بر چشم انداز اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان داشته است.
از سوی دیگر ادامه اختلافات داخلی در آمریکا بر سر سقف بدهی و افزایش نرخ تورم چین نگرانی هایی را در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.
چارلز پلوسر رییس فدرال رزرو فیلادلفیا تاکید کرد: رشد اقتصادی آمریکا امسال به بیش از ۳ درصد خواهد رسید و نرخ بیکاری این کشور نیز به کمتر از ۷ درصد می رسد.
شاخص ام اس سی آی جهانی بورس نیز روز قبل به بیش از ۳۵۰ واحد رسید که این رقم بالاترین رکورد از ماه می ۲۰۱۱ به شمار می رود.
در بازار بین المللی ارز نیز ارزش یورو در برابر دلار بار دیگر افزایش یافت و هر یورو در برابر ۱٫۳۳۴۰ دلار مبادله شد که این بالاترین رکورد از ماه اوریل به شمار می رود.
ارزش دلار در برابر ین ژاپن افزایش یافت و هر دلار در برارب ۸۹٫۱۷ ین داد و ستد شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.