رشد کمی و کیفی دانشگاه‌ها از عرصه‌های پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی است

۱۶ام بهمن ،

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از عرصه‌های پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی رشد کمی و کیفی دانشگاه‌هاست.

دکتر نوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: شاخص‌ها و پیشرفت‌های علمی، تعداد مقالات، نشریات، نیروی انسانی متخصص، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از زیرساخت‌های علمی محسوب می‌شوند که ایران بعد از انقلاب اسلامی در تمامی این شاخص‌ها رشد بسیار چشمگیری داشته است.

وی گفت: موفقیت هر ساله دانشجویان ایرانی در دستیابی به مقامات جهانی در المپیادهای علمی، در رشته‌های مختلفی همچون فیزیک، ریاضی، شیمی، کامپیوتر و… در رقابت با کشورهای پیشرفته علمی، یکی از شواهد رشد و توسعه علمی کشور در سال های پس از انقلاب است.

نوری افزود: هم اکنون ما شاهد این هستیم که ایران در بسیاری از فناوری‌ها، نه تنها خودکفا شده، بلکه به کشور صادر کننده خدمات فنی-مهندسی در حوزه‌های صنعت نفت، کشاورزی، بهداشت، سدسازی، تراکتورسازی، هسته‌ای، خودروسازی، سلول‌های بنیادین و غیره تبدیل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، اسلام خواهی و روحیه جهاد، ایثار و شهادت جوانان کشور را فرا گرفت و فداکاری و وحدت با نیروی ایمان آمیخته شد و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی شد.

نوری با اشاره به اینکه دشمن از پیشرفت‌های علمی ایران در چند سال اخیر بیم دارد، گفت: دشمن به شدت از پیشرفت هسته‌ای ایران بیم دارد و چون از کارشکنی در مسیر توسعه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ناامید شده است دانشمندان ما را هدف ترور قرار داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تبلیغات دشمن مبنی بر صلح آمیز نبودن فعالیت های هسته ای کشورمان در مجامع بین المللی به نتیجه نرسید و این عامل نیز از دیگر دلایل یأس آنها و تلاش شان در ترور دانشمندان ایرانی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.