رشد ۱۱۳ درصدی صدور امضای الکترونیکی

۳۱اردیبهشت،

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی ، از رشد ۱۱۳.۷ درصدی صدور امضای الکترونیک در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: ‌دریافت امضای الکترونیکی با شیب تندی در میان فعالان اقتصادی درحال انجام است .
به گزارش ایرنا ،‌’محمدصادق مفتح’ در مراسم پایانی هفتمین همایش ملی، اولین همایش بین المللی و دومین نمایشگاه تخصصی تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت:‌ در زمان حاضر هویت الکترونیکی اشخاص در فضای سایبری، امضای الکترونیکی آنها است که با استقبال بسیاری مواجه شده است .
وی با بیان این که امضای الکترونیکی از سال ۱۳۸۹ اجرایی شده ، گفت: ‌در شش ماه اول سال ،صدور امضای الکترونیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵۱.۷ درصد رشد داشته است.
به گفته ی مفتح ، دریافت ‌این امضا همچنین درفروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال رشد ۱۳۱ درصدی داشته است .
وی این توضیح را نیز داد که در زیرساخت امضای الکترونیکی سامانه ای مستقر است که با همه پروتکل های بین المللی مطابقت دارد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه دولت الکترونیک را از محورهای کلیدی دولت های نهم و دهم عنوان و خاطرنشان کرد که ‌تجارت و اقتصاد الکترونیک یکی از مباحث آن است.
وی همچنین گفت که توسعه تجارت الکترونیک به معنی کاهش هزینه تمام شده ، افزایش کارایی و اشتغال بیشتر است.
یادآور می گردد، هفتمین همایش ملی ، اولین همایش بین المللی و دومین نمایشگاه تخصصی تجارت و اقتصاد الکترونیک شامگاه قبل پس از سه روز برگزاری سخنرانی ها و نشست های تخصصی به کار خود پایان داد .
از مجموع ۴۸۳ مقاله رسیده به این همایش ۵۴ همایش در سطح ارایه پوستر ، ۱۰۳ مقاله برای چاژ و ۱۱ مقاله برای همایش پذیرفته شد .
در پایان این مراسم همچنین از برگزیده اول مقالات با حضور معاون اول رییس جهموری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اهدای سوئیچ یک دستگاه خودرو سمند تقدیر شد. سایر برگزیدگان نیز تندیس همایش را دریافت کردند .


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.