رشد ۱۸۰ درصدی پرداخت های غیر تماسی در جهان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت مسترکارت پیش بینی کرده است، تعداد تراکنش های غیرتماسی (Contactless) به میزانی قابل ملاحظه افزایش خواهد یافت طوری که در پرداخت الکترونیکی مبتنی بر تلفن همراه انقلابی پدید خواهد آمد

خبراقتصادی:شرکت مسترکارت در گزارش تازه خود آورده است: در حال حاضر در سرتاسر جهان ۶۳ کشور، امکان پرداخت های غیرتماسی را برای مردم خود فراهم کرده اند و در ۳۴ کشور اروپایی از جمله ۷ کشور تازه یعنی آذربایجان، فنلاند، ایرلند، مقدونیه، مولداوی، مونته نگرو و هلند نیز این امکان وجود دارد.

ابزارها و کارت های غیرتماسی مسترکارت و ماسترو (Maestro) در اروپا از سوی بیش از ۲۲۰ موسسه مالی صادر شده و تقریبا در دو میلیون مرکز فروشگاهی در جهان قابل استفاده است و این رشدی ۱۸۰ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد. مسترکارت اعلام کرده تعداد تراکنش های غیرتماسی در اروپا سه برابر شده و میزان پولی که در این تراکنش ها جابجا شده نسبت به سال پیش چهار برابر شده است.

این اعداد شبیه اعدادی می باشند که شرکت ویزا کارت اروپا اعلام کرده است. این شرکت در گزارش اخیر خود به سه برابر شدن تعداد تراکنش های غیرتماسی طی یک سال اخیر اشاره کرده است و در این مدت پایانه های پذیرنده این نوع پرداخت ها نیز دو برابر شده است. بانک سرمایه گذاری بارکلیز کپیتال در بریتانیا می گوید در حال حاضر مشتری ها هر روز ۶/۶ میلیون پوند با این نوع کارت ها پرداخت می کنند.

تازه ترین اعداد اعلام شده از سوی شرکت بارکلیزکارت نشان می دهد: «پرداخت های غیرتماسی از سال ۲۰۱۲ تاکنون سه برابر شده و پیش بینی می گردد در سال جاری میلادی ۹۰ میلیون تراکنش صورت گیرد. تنها در ماه فوریه مشتری های بارکلیز ۳/۵ میلیون پرداخت تماس انجام داده اند که این میزان نسبت به فوریه ۲۰۲۴ رشدی ۲۳۰ درصدی را نشان می دهد. پیش بینی شده تا پایان سال جاری میلادی ۵۸۰ میلیون پوند به صورت غیرتماسی پرداخت خواهد شد و این رشدی ۹۳ درصدی را نسبت به رقم ۳۰۰ میلیون پوند سال قبل نشان می دهد.»

خاویر پرز رییس مسترکارت اروپا می گوید: «این اعدادی که در گزارش اعلام شده نشان می دهد چطور خدمات پرداخت غیرتماسی در تعدادی از کشورها به شکل انبوه مورد پذیرش فروشگاه ها و مشتری ها قرار گرفته است. حرکت به سوی پرداخت های غیرتماسی همچنین به ما کمک می کند به استفاده از پرداخت الکترونیکی مبتنی بر تلفن همراه بیفزاییم. تا پایان سه ماهه چهارم سال قبل میلادی ما ۵۰ برنامه در حال اجرای NFC موبایل در اروپا در حال اجرا داشتیم.»

شرکت ویزا اروپا که رقیب مسترکارت اروپا محسوب می گردد نیز پرداخت های غیرتماسی را مبنا و عاملی برای فراگیر شدن پرداخت های الکترونیکی مبتنی بر تلفن همراه می داند. در ماه ژانویه این شرکت گزارش داد که ۶۲ پروژه پرداخت غیرتماسی اکنون در حال اجرا یا در حال برنامه ریزی برای اجرا در اروپاست. شرکت ویزا کارت می گوید در مسیر تحقق پیش بینی خود یعنی تحقق پنجاه درصد پرداخت های ویزا از طریق پرداخت الکترونیکی مبتنی بر تلفن همراه تا سال ۲۰۲۰ در تلاش است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.