رشد ۴۰ برابری استفاده از شبکه مخابراتی ۴G تا سال ۲۰۱۷

۲۱ام بهمن ،

 

شرکت سیسکو با انجام یک مطالعه تازه اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد اشخاص حاضر روی کره زمین که از دستگاه الکترونیکی همراه استفاده می‌کنند از ۲/۵ میلیارد نفر هم فرا‌تر خواهد رفت و این در حالی است که رقم یاد شده برای سال ۲۰۱۲ میلادی تنها ۳/۴ میلیارد نفر گزارش شده بود. 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی forbes، این مرکز در ادامه پیش‌بینی‌های موبایلی خود برای دوره زمانی ۵ ساله اعلام کرد که در طول دوره زمانی یاد شده تعداد کاربرانی که از سرویس‌های مبتنی بر شبکه مخابراتی ۴G استفاده می‌کنند ۴۰ برابر خواهد شد.
 
 
 
میزان ترافیک اطلاعاتی شبکه موبایلی جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سال قبل از آن رشد ۷۰ درصدی داشته است و بر این اساس تا پایان سال ۲۰۱۲ حجم اطلاعات رد و بدل شده در شبکه موبایلی جهان به صورت ماهانه ۸۸۵ پِتابایت (Petabyte) بوده است. این رقم از حجم ماهانه اطلاعاتی ۵۲۰ پِتابایتی شبکه موبایلی جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی بیشتر بوده است و نسبت به حجم این شبکه در سال ۲۰۰۰ میلادی رشد ۱۲ برابری را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۰۰ میلادی به‌طور میانگین در هر ماه ۷۵ پِتابایت اطلاعات در شبکه موبایلی جهان رد و بدل می‌شد. 
شرکت سیسکو همچنین توضیح داد ترافیک اطلاعاتی شبکه موبایلی جهان از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی رشد ۱۳ برابری را پیش‌روی خود خواهد دید تا بر این اساس در هر ماه از سال ۲۰۱۷ میلادی به‌طور میانگین ۲/۱۱ اگزابایت (Exabyte) و در این سال در کل ۱۳۴ اگزابایت رد و بدل شود. سیسکو تشریح کرده است که هر اگزابایت معادل هر واحد اطلاعات ذخیره شده به حجم عدد یک با ۱۸ صفر به توان ۲ است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.