رشد ۱۰۳ درصدی واردات تلفن همراه به کشور

۱۷م دیماه ، موبنا- طی نه ماهه اول سال جاری ۱۱۸ میلیون و ۴۷۵ هزار دلار به وزن ۵۶۴ هزار تن دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است.

رییس کارگروه تلفن همراه مجمع عالی واردات موبایل در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در نه ماهه سال جاری سه دهم درصد از مجموع کل واردات به کشور مختص گوشی موبایل بوده است.

“مهدی عبقری” در مقایسه به میزان واردات گوشی موبایل نسبت به سال قبل گفت:‌ در نه ماهه امسال ۵۶۴ هزار تن موبایل وارد کشور شده است.

وی با اشاره به ارزش ۵۸ میلیون و ۸۰ هزار دلاری و ۳۷۱ هزار تنی موبایل در۹ ماهه سال قبل گفت: با این رقم ها می توان به این نتیجه رسید که در نه ماهه سال جاری ۵۱ درصد از نظر وزن و ۱۰۳ درصد در ارزش رشد داشته ایم.

رییس کارگروه تلفن همراه مجمع عالی واردات موبایل مرجع واردات کشور را از کشورهای امارات متحده عربی و کره اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار واردات قانونی موبایل به ایران از این دو کشور صورت گرفته است.

عبقری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از سیستم بازار به گوشی‌های قاچاق اختصاص یافته است، افزود: با توجه به این میزان واردات می توان گفت تنها ۲۰ درصد از سهم بازار به واردات قانونی اختصاص یافته است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.