رشد ۱۴٫۰۶ درصدی آمار سفرهای تابستانی در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون میراث فرهنگی و گردشگری کشور، با اشاره به آمار سفرهای تابستانی در کشور گفت: حجم سفرهای تابستانی نسبت به سال قبل ۱۴٫۰۶ رشد داشته است که در این میان استانهای خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، قم، فارس، گیلان و همدان بیشترین حجم مسافران را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، منوچهر جهانیان در مراسم افتتااحیه جشنواره گردشگری با اشاره به نقش نمایشگاه ها در آموزش و افزایش سطح آگاهی از جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر گفت: ۱۱۰ غرفه با حضور دفاتر خدماتی با تخفیف ویژه هفته گردشگری در نمایشگاه گردشگری همزمان با هفته گردشگری آماده می باشند.

وی برگزاری این نمایشگاه را آغازی برای افزایش سطح آگاهی مردم و سفر با تور دانست و گفت: یکی از دغدغه های امروز گردشگری کشور را فرهنگ سازی با تور است .

 وی در ادامه با اشاره به آمار سفرهای تابستانی در کشور گفت: حجم سفرهای تابستانی نسبت به سال قبل ۱۴٫۰۶ رشد داشته است که در این میان استانهای  خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، قم، فارس، گیلان و همدان بیشترین حجم مسافران را به خود اختصاص داده است.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری کشور تصریح کرد: ۱۷درصد مسافران با تور و ۸۳درصد به صورت خانوادگی و انفرادی سفر کرده اند.

جهانیان با اشاره به حجم سفرهای صورت گرفته در کشور در قالب تورهای مسافرتی تصریح کرد: ۵۶ درصد مسافران تورها با خودروهای شخصی، ۴۴ درصد با وسایل حمل و نقل عمومی به سفر رفته اند.

وی ادامه داد: ۲۹ درصد از مسافران حمل و نقل عمومی با اتوبوس ۸ درصد با قطار، ۶درصد به صورت هوایی یک درصد  بصورت حمل و نقل ریلی بوده است.

جهانیان در ادامه خاطرنشان کرد: بیشترین اقامت در استان گیلان، مازندران، خراسان رضویع قم، فارس و اصفهان ثبت شده که در این راستا شاهد رشد ۱۰٫۰۴ درصد بوده ایم.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری کشور، با اشاره به سفر نجفی به امریکا ابراز امیدواری کرد و افزود: در آینده نزدیک شاهد توسعه همکاری با کشورهای همسایه، بازارهای هدف و کشورهای مسلمان باشیم.

جهانیان با اشاره به برقراری اولین پرواز هوایی بین مسکو – تهران گفت: این پرواز راس ساعت ۳:۲۵ دقیقه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و ۵۰ نفر از اپراتورها  و فعالان گردشگری روسیه وارد تهران شدند.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: با حضور نجفی در دولت یازدهم پیش از فرارسیدن افق ۱۴۰۴ ایران پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.