رشد ۲۰ درصدی تعداد عناوین کتاب در دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان

دبیر دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان خبر داد

دبیر دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان از رشد ۲۰ درصدی تعداد عناوین کتاب نسبت به نهمین دوره این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، امیرمسعود شهرام‌نیا اظهار داشت: با توجه به این که سال گذشته ۲۱ هزار عنوان کتاب به نمایشگاه راه یافته بود امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی عناوین کتاب‌ها در نمایشگاه خواهیم بود.

شهرام نیا افزود: عناوین کتاب‌هایی که در دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان عرضه می‌شوند در سایت www.yym.ir به ثبت رسیده است. از مجموع بیش از ۲۵ هزار عنوان کتاب معرفی شده، تعداد ۱۸ هزار و ۶۰۰ عنوان کتاب تحویل دبیرخانه شده است و مابقی کتاب‌ها تا چند روز آینده از سوی ناشران به دبیرخانه ارایه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان ۵۱۰ ناشر اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۰ ناشر که سال گذشته در نمایشگاه حضور نداشتند، امسال از نمایشگاه استقبال کردند و ۳۵۰ ناشری که سال گذشته هم تجربه حضور در نمایشگاه را داشتند امسال همچنان با یاد یار مهربان همراه خواهند بود.

دبیر دهمین نمایشگاه یاد یاد مهربان با اشاره به این که هیئت کارشناسی، متشکل از سه کارشناس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش، وظیفه بررسی و تأیید عناوین کتاب‌ها در نمایشگاه را بر عهده دارند، گفت: «کتاب­های ارایه شده باید دارای اطلاعات به روز علمی و متناسب با رده سنی مخاطبان نمایشگاه بوده و چاپ اول آن ها سال ۱۳۸۹به بعد باشد.»

دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت موسسه نشر شهر، با هدف اهدای کتاب به مدارس، کتابخانه‌های عمومی، مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه، خوابگاه های دانشجویی و کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

دهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان ۲۰ تا ۲۶ آبان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، در بوستان گفت‌وگو، واقع در بزرگراه شهید چمران برپا خواهد ‌شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.