رشد ۲۷ درصدی ثبت اظهارنامه مالیاتی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

ثبت اظهارنامه مالیاتی iبه صورت الکترونیکی از اول امسال تا پایان تابستان ۱۹۱ هزار و ۹۹۰ مورد بوده که نسبت iبه مشابه سال پیش ۲۷ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، تاری بخش معاون سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب گفت: ثبت اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی تا پایان تابستان ۱۹۱ هزار و ۹۹۰ مورد بوده که در مقایسه با iبهار امسال ۲ درصد و نسبت iبه سال پیش ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی تصریح نمود: اظهارنامه مالیاتی از نظر محتوا حدود ۲۲ درصد و از نظر کیفی ۴۲ درصد رشد را  نسبت iبه سال قبل نشان می دهد.

تاری بخش اظهار داشت: مالیات برای صرف منابع مالی خدماتی، زیربنایی، فرهنگ و iبهداشت می شود و در خیلی از کشورها تنها درآمد کشور از طریق مالیات است.

معاون سازمان امور مالیاتی اضافه نمود: کل وصول مالیاتی در طی ۶ ماه با احتساب فرآورده های نفتی ۳۷ درصد و بدون فرآورده های نفتی ۵۷ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود که بودجه سال ۹۱ تا پایان سال محقق شود.

وی خاطرنشان نمود: اساس مالیات برارزش افزوده مبتنی بر اظهارنامه مؤدیان است بنابراین طبق قانون اگر مؤدیان مالیاتی تمکین قابل توجهی نداشته یا تخطی نمایند ۲ برابر جریمه می شوند.

تاری بخش در پایان افزود: همه مؤدیان و فعالان اقتصادی مخاطبان این قانون می باشند و مؤدیانی که مشمول اجرای قانون ارزش افزوده می باشند فراخوان می کنیم و توسط سازمان امور مالیاتی ثبت و گواهینامه iبه آنها اعطا می شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.