رشد ۳۰ درصدی منابع سپرده‌ای بانک تجارت

۱۹فروردین۱۳،

رشد ۳۰ درصدی منابع سپرده‌ای بانک تجارت | چاپ |
دوشنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۵:۳۵

بینا- مهمترین نقطه توجه ما جهت مشارکت در خلق حماسه اقتصادی، به کار بستن راهکارهای بدیع و نوآورانه برای کاستن از مشکلات کشور در امر تجارت خارجی و تسهیل دسترسی صنعتگران و بازرگانان ایرانی به خدمات ارزی است.
به گزارش بینا، دکتر فلاح، مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با مدیران و کارکنان این بانک با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” اظهار داشت : ایفای نقش در خلق حماسه اقتصادی مستلزم مسئولیت پذیری هرچه بیشتر بانک در مسیر تحقق منافع ملی و کاستن از مشکلات اقتصادی کشور است.
مدیرعامل بانک تجارت یادآور شد: سال با اعمال تحریم‌های فرا مرزی اتحادیه اروپا و ایالات متحده علیه بانک تجارت و تشدید محدودیت‌ها و فشارهای خارجی بر اقتصاد کشور آغاز شد. حاکم شدن شرایط رکودی بر اقتصاد کشور در شش ماهه اول و شرایط تورمی در شش ماهه دوم سال، تلاطم در بازاهای ارز و سکه و نیاز شدید واحدهای تولیدی کشور به نقدینگی، فضای فعالیت شبکه بانکی را بسیار دشوار ساخته بود. عبور از چنین شرایط دشواری نیازمند ظرافت‌های خاص در تصمیم گیری و همت جمعی کارکنان بود که خوشبختانه بانک تجارت از این آزمون سربلند خارج آمد و به رغم مشکلات بزرگ ، طی سال ۹۱ شاهد تحقق دستاوردهایی بسیار ارزشمند برای بانک بودیم.
دکتر فلاح یادآور شد : در سال ۹۱ برای اولین بار طی ده سال قبل شاهد بودیم که هدف سپرده‌ای بانک تا میزان ۱۲۳ درصد محقق شد و منابع سپرده‌ای بانک بیش از ۳۰ درصد رشد داشت که این امر با توجه رشد ۲۷ درصدی نقدینگی نشان از افزایش سهم بانک تجارت از بازار منابع بانکی کشور دارد.
مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به رشد مصارف بانک در سال ۹۱ اظهار داشت: خالص تسهیلات بانک از ۲۲۰ هزار در پایان سال ۹۰ به ۲۴۴ هزارمیلیارد ریال در پایان سال ۹۱ رشد یافته است. عملکرد بانک در فروش اوراق مشارکت بسیار موفق و با حدود صددرصد رشد همراه بود؛ این در حالی است که با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تغییر شرایط اقتصادی کشور شاهد بیش از ۱۳ درصد رشد در صدور ضمانتنامه های ریالی و بیش از ۱۷ درصد رشد در صدور ضمانتنامه های ارزی بانک بودیم بوده‌ایم.
دکتر فلاح سپس محورهای پنجگانه فعالیت بانک تجارت در سال ۹۲ را حضور قدرتمندتر در حوزه بانکداری بین‌الملل و جذب منابع ارزی ، حضور فعال در حوزه سرمایه‌گذاری ، توسعه بخش IT و آغاز تحول اساسی در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان ، اخلاق محوری، مسئولیت پذیری اجتماعی و تکریم ارباب رجوع و سنجش استعدادها و شناسایی نیروهای خلاق و مسئولیت‌پذیر عنوان کرد و یادآور شد: مهمترین نقطه توجه ما جهت مشارکت در خلق حماسه اقتصادی، به کار بستن راهکارهای بدیع و نوآورانه برای کاستن از مشکلات کشور در امر تجارت خارجی و دسترسی صنعتگران و بازرگانان ایرانی به خدمات ارزی در کنار تلاش و جدیت بیشتر در جلب اعتماد مشتریان است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.