رشد ۳۰۰ درصدی فروش جهانی گوشی‌های مجهز به NFC

۰۱ تیرماه ۱۳،

گزارش تازه انتشار یافته از سوی مرکز Berg Insight نشان داد که ابزار پرداخت‌های موبایلی کوتاه‌بورد(NFC) طی سال ۲۰۱۲ میلادی محبوبیت فراوانی نزد کاربران جهانی پیدا کرده است و همچنان به صورت گسترده‌تر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این بررسی تازه نشان داد که طی سال قبل فروش جهانی گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری NFC رشد ۳۰۰ درصدی داشته است تا با این جریان در سال ۲۰۱۲ میلادی درمجموع ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری NFC در جهان فروخته شود.
 
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که از هم‌اکنون تا سال ۲۰۱۷ میلادی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری NFC با میانگین سالانه ۵۰ درصد رشد کند.
 
طبق این گزارش اعلام شده است که تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای که این روزها وارد بازار می‌شوند از فناوری NFC پشتیبانی می‌کنند و فقط شرکت اپل است که هنوز سراغ این فناوری نرفته است. در مقابل شرکت‌هایی مانند سامسونگ به میزان گسترده در نسل تازه محصولات خود از این فناوری بهره می‌برند.
 
لازم به ذکر است که میزان استفاده از فناوری‌های ارتباطی در گوشی‌های هوشمند هم رو به‌ افزایش است. به‌کارگیری فناوری‌های ارتباطی از جمله بلوتوث، WLAN و GPS این روزها به استانداردهای اصلی نسل تازه گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. طبق آمار موجود، در سال ۲۰۱۲ میلادی در مجموع ۷۰۰ میلیون گوشی هوشمند مجهز به فناوری WLAN در جهان فروخته شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۴ درصدی را نشان می‌داد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.