رشد ۳۵ درصدی حجم معاملات محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا

۱۲ام بهمن ،

jadid bourse 1.JPG

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و در دومین هفته بهمن ماه ، در پی معامله بیش از ۳۷۱ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۵ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، حجم و ارزش معاملات این تالار به ترتیب از رشد ۳۵ و ۱۲ درصدی برخوردار شد.

به گزارش ایسنا، در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی با استقبال فعالان بازار حدود ۲۷۳ هزار تن انواع محصولات فولادی با ارزشی بالغ بر ۳۹۳۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.همچنین در تالار صادراتی نیز ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی معادن گل گهر توسط مشتریان خریداری شد.

شایان ذکر است در هفته‌ای که گذشت علاوه بر محصولات فولادی، ۵۴۷۰ تن محصولات مس،۱۳۰ تن کنسانتره مولیبدن ، ۲ هزار تن کک و ۲ کیلوگرم شمش طلا در این تالار توسط کارگزاران مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته منتهی به ۱۲ بهمن ماه، شاهد معامله بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۳۰۷۸ میلیارد ریال بود.

در این تالار، در حالی افزون بر ۵۸ هزار تن مواد پلیمری با ارزشی بالغ بر ۲۰۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد که حجم معاملات مواد شیمایی به حدود ۲۱ هزار تن و ارزش معاملات آن به بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال بالغ شد.

تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ۲۷ هزار تن قیر و بیش از ۲۷ هزار تن وکیوم باتوم بوده است.

از دیگر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی که در هفته مذکور معامله شد می توان به یک‌هزار تن لوب کات،۱۶۵۰ تن گوگرد، ۳۰۰ تن انواع گازها،۹۳۶ تن انواع روغن و ۳۰۰ تن آیزوریسایکل اشاره کرد.

شایان ذکر است که در این هفته ۱۹۲۶ تن انواع حلال در حالی مورد معامله قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه هفته قبل با رشد ۱۶۷ درصدی حجم و ۱۵۹ درصدی ارزش مواجه شد.

براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی در این هفته نیز شاهد معامله ۸۰۵ تن انواع محصولات کشاورزی به ارزشی بیش از ۴ میلیارد ریال بوده است. از جمله محصولاتی که در این هفته معامله شد، می توان به ۶۰۵ تن ذرت و ۲۰۰ تن جو اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.