رشد ۳۷درصدی واردات ایران از آمریکا/واردات از کدام کشورها کاهش یافته است؟

۳۰م دیماه ،

54954__259293_647.jpg

امارات، چین، ترکیه، کره‌جنوبی و سوئیس پنج صادر‌کننده بزرگ کالا به ایران در ۹ ماهه سال جاری بودند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نگاهی به صادرکنندگان بزرگ کالا به ایران در این مدت نشان می‌دهد که بیشترین رشد ارزش واردات ایران مربوط به کشور پاناما به میزان حدود ۳۰۰۰ درصد و بیشترین کاهش ارزش واردات نیز مربوط به سوئد با حدود ۷۶٫۵ درصد بوده است.

در همین مدت امارات، چین، ترکیه، کره‌جنوبی، سوئیس، آلمان، هلند، روسیه، هند و ایتالیا ۱۰ صادر‌کننده بزرگ کالا به ایران بودند. بزرگترین صادرکننده کالا به ایران در قاره آمریکا در همین مدت برزیل به میزان حدود ۴۷۰ میلیون دلار بود. در قاره آفریقا هم کشور مصر بزرگترین صادر‌کننده کالا به ایران با رقم ۴۴ میلیون دلار بود.

در ۹ ماهه سال پنج کشور امارات، چین، ترکیه، کره‌جنوبی و سوئیس به تنهایی حدود ۶۰ درصد از کل واردات ایران را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر در همین مدت واردات ایران از کشور‌هایی مانند امارات، ژاپن، سوئد، رومانی، بلژیک، عربستان و فیلیپین به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در حالی که واردات از کشور‌هایی مانند ترکیه، سوئیس، هلند، روسیه، هند، قبرس، تایلند، آرژانتین، انگلستان، قزاقستان، استرالیا، آمریکا، سریلانکا، سوریه، پاناما با افزایش قابل توجهی را نشان داد.

همچنین با وجود اعمال محدودیت‌های اتحادیه اروپا در روابط مالی و تجاری با ایران آمار نشان می‌دهد که واردات ایران از سوئیس، هلند، انگلستان طی ۹ ماهه امسال به ترتیب ۳۵٫۶، ۱۶۸ و ۴۰ درصد افزایش یافته است. ضمن این‌که ارزش واردات ایران از آمریکا هم در همین مدت بالغ بر ۳۷٫۸ درصد افزایش یافته و به ۱۰۹ میلیون دلار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.