رشد ۳۸درصدی فروش فولاد شرکت های ایمیدرو

خبرگزای آریا- میزان فروش داخلی تولیدات شرکت های فولادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با رشد ۳۸درصدی در بهار امسال همراه شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  تا انتهای خرداد ماه سال جاری ارزش فروش ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تنی تولیدات فولاد شرکت های تابعه ‌، از مرز ۳ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان فراتر رفت در حالیکه در مدت مشابه سال قبل رقم دو هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان به ثبت رسیده بود.
در فصل بهار سال جاری بیشترین رشد فروش به فولاد خام اختصاص یافت به طوری که در این بخش فولاد سازان این سازمان با فروش یک میلیون و ۵۲ هزار تن فولاد خام در مجموع شاهد رشد ۵۰ درصدی ارزش فروش شدند در همین حال بیشترین ارزش فروش نیز به محصولات گرم اختصاص یافت به گونه ای که در این مدت با فروش یک میلیون و ۷۹ هزار تن محصول گرم افزون بر ۹۹۸ میلیارد تومان عاید تولیدکنندگان این محصول شد.مقایسه این رقم با ارزش فروش مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۵ درصدی خبر می دهد.
جایگاه سوم ارزش فروش نیز با رقم بیش از ۵۱۰ میلیارد تومانی به میلگرد و کلاف اختصاص یافت که در این بخش نیز افزایش ۴۱ درصدی را به همراه داشت. در بهار سال جاری بیش از ۴۷۹ هزار تن میلگرد و کلاف به فروش رفت.
در ۳ ماه ابتدای سال ۹۱ میزان فروش بیش از ۳۷۶ هزار تن تیر آهن شرکت های تابعه این سازمان نیز از مرز ۴۰۰ میلیارد گذشت که با رشد ۹ درصدی همراه بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.