رشد ۵٫۵ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت IT خاورمیانه

۸فروردین ۱۳،

 

میزان سرمایه‌گذاری در صنعت IT در منطقه خاورمیانه طی سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۹۲٫۹ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم گویای رشد ۵٫۵ درصدی نسبت به سال قبل خواهد بود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آی‌تی‌پی، میزان سرمایه‌گذاری در صنعت IT در منطقه خاورمیانه طی سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۹۲٫۹ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم گویای رشد ۵٫۵ درصدی نسبت به سال قبل خواهد بود.
 
این طور که "پیتر ساندرگارد"(Peter Sondergaard) مدیر شرکت گارتنر اعلام کرده است، این میزان رشد در صنعت فناوری اطلاعات خاورمیانه نسبت به میانگین رشد این صنعت در حوزه جهانی بسیار بیشتر است.
 
مرکز تحقیقاتی گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است که بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۲ میلادی میزان سرمایه‌گذاری در زمینه پایگاه‌های داده رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
 
ساندرگارد در ادامه توضیح داد: «در بازارهایی که با مشکلات مالی مواجه می باشند ما شاهد آن هستیم که میزان سرمایه‌گذاری روی پایگاه‌های داده کاهش یافته است که از جمله این بازارها می‌توان به اروپا اشاره کرد که میزان سرمایه‌گذاری در آن بسیار از خاورمیانه کمتر است. رشد سرمایه‌گذاری در زمینه پایگاه‌های داده ۶ تا ۷ درصد پیش‌بینی شده است».
 
در این بررسی مشخص شده است نرم‌افزار یکی از بخش‌هایی محسوب می‌شود که میزان سرمایه‌گذاری روی آن در منطقه خاورمیانه به نسبت دیگر کشورها کمتر است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.