رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه در منطقه ۲۰

۰۷اردیبهشت،

معاون شهرسازی معماری شهرداری منطقه ۲۰ از رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه در یک ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رنجبر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ارائه بسته های تشویقی در بافت فرسوده سبب شده است تا مالکان و سازندگان واحد های مسکونی واقع در بافت فرسوده تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این بخش نشان دهند.

وی با اشاره به افزایش بافت فرسوده منطقه ادامه داد: در قبل بافت فرسوده منطقه ۹۰ هکتار بود که با توقیف نقشه ها این رقم به ۱۵۰ هکتار رسیده است.

وی اذعان داشت: ۳ ویژگی مهم ریزدانگی، نفوذ پذیری و عدم استحکام بنا سبب شده تا بخش وسیعی از منطقه در بافت فرسوده قرار گیرد البته ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه برای نوسازی در این محدوده پیش بینی شده است که شامل صدور پروانه ساخت و ساز با تخفیف ۱۰۰ درصدی برای املاک مسکونی و تخفیف ۵۰ درصدی برای املاک تجاری و تسهیلات وام بانکی از جمله این تسهیلات است.

رنجبر با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی صدور پروانه گفت: طی یک ماه اول سال جاری ۲۰۰ پروانه در سطوح منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ارائه بسته های تشویقی، تجمیع املاک ریزدانه و اجرای طرح تفصیلی را می توان از دلایل تمایل شهروندان برای ساخت و ساز برشمرد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۰ در پایان خاطر نشان کرد: تعداد پروانه های صادر شده در سال ۹۱ هزار و ۵۰۱ پروانه بوده است که نسبت به سال قبل که هزار و ۳۶۵ پروانه صادر شده بود افزایش ۱۰ درصدی داشته است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.