رشد ۶۰ درصدی صادرات کالاهای استان تهران

۲۲ آبان ،

میزان صادرات غیرنفتی استان تهران در ۷ ماهه اول سال جاری بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان مطلب بالا در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان تهران گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان تهران در ۷ ماهه اول سال جاری ۶۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان صادرات استان تهران در مدت وقت یاد شده حدود ۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۰، ۶۱ درصد رشد داشته است.

صادقی با اشاره به اینکه وزن کالاهای صادر شده از استان تهران ۶۸۲ هزار تن بوده است اظهار داشت: بیشترین میزان کالاهای صادر شده محصولات کشاورزی و صنعتی بوده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش صادرات استان تهران گفت:‌ رویکرد دولت در ساماندهی بازار ارز و نیز مدیریت صادرات کالاهای غیرنفتی رویکردی علمی، ولی به آن معنا نیست که تصمیمات و دستورالعمل‌های دولتی در بخش صادرات و اقتصاد کشور نیاز به اصلاحیه در دستور‌العمل‌ها نداشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه میزان صادرات استان تهران از نظر وزنی یک درصد رشد داشته است اظهار داشت: از وقت ممنوعیت صادرات بعضی کالاها که عمدتا مواد اولیه تولیدات صنعتی کشور بوده میزان صادرات غیرنفتی استان تهران رشد نیز داشته است. /عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.