رشـد شاخص کل بـورس ادامه دار شـد

چکیده: بورس اوراق بهادار تهران پس از بازگشت از تعطیلات فعالیت خود را از سر گرفت و با افزایش نسبی قیمت‌ها و افزایش شاخص مواجه شد.

بازار سهام پس از بازگشت از تعطیلات ۵ روزه اجلاس سران کشورهای عدم تعهد، با افزایش نسبی قیمت ها مواجه شد و شاخص بورس در اولین روز معاملاتی هفته ۸۱ واحد دیگر رشد کرد.

به این ترتیب بازار سهام که در هفته گذشته شاهد توقف معاملات به دلیل برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد بود، در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که در تحولات کلان اتفاق تاثیر گذاری رخ نداد و تنها اظهار‌نظر رئیس کل بانک مرکزی در مورد کاهش نرخ ارز با راه اندازی بورس ارز قابل توجه بود.

با این حال در معاملات امروز بورس شرکت‌های فولادی و پتروشیمی پیشرو بازار شدند و بیشترین تاثیر مثبت را در رسیدن شاخص به ۲۴ هزار و ۷۳۰ واحد گذاشتند.به طوری که شرکتهای فولاد مبارکه، پالایشگاه بندرعباس، ملی مس، فولاد خوزستان، گل گهر و غدیر باعث رشد ۰،۳۳ درصدی دماسنج بازار سرمایه شد.

در حالیکه روند قیمتی تمامی خودروسازان منفی بود که در بازار امروز اثر منفی شرکتهای مطرحی چون سایپا، مخابرات، پالایشگاه نفت تبریز و ایران خودرو مانع از رشد بیشتر شاخص شد.

در بازار امروز شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس و قند لرستان از بهترین تقاضای خرید و شرکتهای قند مرودشت، قطعات اتومبیل ایران و بانک اقتصاد نوین از بهترین تقاضای فروش برخوردار بودند.

به این ترتیب در بازار روز یکشنبه ۱۱۸ میلیون سهم به ارزش ۴۱۸ هزار و ۶۵۱ میلیون ریال در تالار شیشه ای معامله شد و ارزش بازار سرمایه کشور به عدد ۱۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.