رشیدی و ارجمند از ˝واژه، نوا، آوا˝ می‌گوید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

نشست عمومی ˝درباره ترانه˝ با عنوان ˝واژه، نوا، آوا˝ ۲۶ آذر ماه سال جاری با سخنرانی پیروز ارجمند و امین الله رشیدی برگزار می‌شود.

امین الله رشیدی، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: سومین نشست از سلسله‌نشست‌های عمومی “درباره ترانه” با حضور هنرمندان و اهالی موسیقی برگزار می گردد.

رشیدی در ادامه افزود: این برنامه سه شنبه ۲۶ آذر ماه سال جاری ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می گردد، همچنین عنوان این برنامه “واژه، نوا، آوا” است که قرار است در این برنامه با پیروز ارجمند دربارهٔ ترانه صحبت کنیم.

این خواننده خاطرنشان کرد: در این نشست پیروز ارجمند به بررسی کلام ترانه و تصنیف با توجه به مبانی موسیقایی خواهد پرداخت و در ادامه به پرسش حاضرین پاسخ می دهد، همچنین من در این برنامه قطعاتی را اجرا می کنم و در رابطه با موضوع این نشست سخنرانی می کنم که امیدوارم مورد استفاده حاضرین قرار گیرد.

امین الله رشیدی در ادامه تاکید کرد: همچنین بخش دیگر این برنامه به سخنرانی و پرسش ‌و پاسخ دربارهٔ ادبیات آهنگین ایران اختصاص دارد که در این بخش به پرسش ها، نظرات، انتقادها و…. پاسخ می دهیم.

این خواننده در پایان گفت: به طورکلی این نشست ها برای ارتقا و پیشرفت موسیقی لازم و ضروری است و بهتر است این نشست ها و کارگاه های موسیقی بیشتر برگزار شود، همچنین پرسش و پاسخ در این نشست ها سبب می گردد از مشکلات موسیقی باخبر شویم.

گفتنی است، دومین نشست کارگاه “درباره ترانه” با موضوع “سوگ و سرود” با حضور غلامحسین معتمدی (شاعر، نوازنده و پژوهشگر موسیقی) وغلامعلی کویتی‌پور برگزار شده بود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.