رصد اثرات تحریم های دریایی توسط تیم های مدیریتی/سهم ‘مرسک’ پایین بود

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ماه مارس ۲۰۰۸ به بعد، با تحریم های متعدد و فراگیر شورای امنیت سازمان ملل، اداره کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری امریکا، اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای همپیمان و همسو با غرب قرار گرفته است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: همگان اذعان دارند که این تحریم ها شدیدترین انواع تحریم ها در تاریخ صنعت حمل و نقل دریایی جهان است. در چهار سال و نیم گذشته، روزبه روز برشدت تحریم ها افزوده شده و هدف اصلی آنها از اعمال تحریم ها در واقع زمین گیر کردن ناوگان دریایی و ملی کشور بوده است.

داجمر ادامه داد: اما به حول و قوه الهی این ناوگان به فعالیت خود در آب های بین المللی ادامه می دهد. همین فعال بودن کشتی های ناوگان ملی در آب های بین المللی، شاهدی واضح و مبرهن برشکست در نیل به هدف اصلی در تحریم های اعمالی علیه کشتیرانی ایران است.

وی بیان داشت: در ارتباط با مدیریت تبعات ماشی از تحریم ها تیم مدیریتی شرکت سعی داشته است با رصد تحولات و تحرکات ایجاد شده توسط تحریم کنندگان و با رویکردی مستند و منسجم، نسبت به اتحاد تصمیم های مدیریتی مبادرت و تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم ها و کاهش اثرات آنها اقدام کند.

در حالی رسانه‌های خارجی از توقف حمل کالا به ایران از سوی شرکت مرسک خبر دادند که مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت:شرکت مرسک سهم چندانی در بازار ایران نداشته است.
محمدحسین داجمر  در واکنش به این سوال که برخی از رسانه‌های معاند از تحریم شرکت دانمارک مرسک در انتقال کالا به ایران خبر داده‌اند اظهار داشت: شرکت مرسک سهم چندانی در بازار ایران نداشته است.

/۳۱۳۱

وی افزود: به راحتی می‌توان با جایگزین کردن سایر شرکت‌ها جای خالی این شرکت را پر کرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.