رصد تخت‌های خالی بیمارستانها با شبکه ملی سلامت/تجهیز نیمی از مراکز درمانی iبه این شبکه تا پایان سال

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

وزیر iبهداشت در مراسم iبهره برداری از شبکه ملی سلامت:

با حضور وزیر iبهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی شبکه ملی سلامت iبه iبهره برداری رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دکتر مرضیه وحید دستجردی در این مراسم با اشاره iبه این که با افتتاح این شبکه باری از دوش وزارت iبهداشت برداشته شده است،‌اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات و آمار کار را iبه دست جوانان سپرده‌ایم و نتیجه خوبی نیز گرفته‌ایم و از وضعیت نابسامانی که سه سال پیش داشتیم iبهبود صددرصدی حاصل شده است.

وی با بیان این که iبه شدت نیازمند شبکه ملی سلامت هستیم،‌ گفت:‌ بین سال‌های ۷۵ تا ۹۰ ظرف ۱۵ سال تنها ۲ هزار و ۱۰۰ مرکز درمانی از طریق ایتنرنت و با مشکلات آن با هم متصل شده بودند.

دکتر دستجردی ادامه داد: با شبکه ملی سلامت می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌ها را در کشور رصد کنیم و دیگر بیماری در بیمارستان با جواب نبود تخت خالی مواجه نمی‌شود و iبه این ترتیب مشکل مذکور را نیز رفع خواهیم نمود.

وزیر iبهداشت تصریح کرد: در پرونده سلامت الکترونیک باید بیش از ۴۰ سؤال از مردم بپرسیم، حال اگر قرار باشد این شبکه روی اینترنت قرار بگیرد، مشکلاتی از جنبه سرعت و امنیت اطلاعات پیش رو خواهیم داشت که با راه‌اندازی شبکه ملی سلامت در بستر پهنای باند داخل، این نگرانی‌ها از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان امسال، بیش از نیمی از مراکز درمانی را بتوانیم iبه شبکه ملی سلامت متصل کنیم.

دکتر دستجردی در ادامه با اشاره iبه تخت های خالی موجود در کشور ابراز داشت: هم‌اکنون در کشور مشکل تخت خالی وجود دارد، با این شبکه می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌هارا رصد کنیم و دیگر بیمار در بیمارستان‌ها معطل تخت خالی نمی‌شود و مشکل تخت خالی در کشور حل می‌شود؛ از این رو، شبکه ملی سلامت iبه استقلال سلامت کشور کمک خواهد نمود.

وزیر iبهداشت اظهار داشت:‌ هم‌اکنون بیش از ۱۱۰ خدمت در وزارت iبهداشت iبه صورت الکترونیک انجام می‌شود در حالی که پیشاً یک پرسش و پاسخ کاغذی ۴۵ روز طول می‌کشید امروز هیچ کاغذی بین دانشگاه‌ها و ستاد وزارت iبهداشت و درمان رد و بدل نمی‌شود. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.