رصد شبکه های اجتماعی قبل از وقوع جرم اساس کار پلیس فتا – اخبار اجتماعی

در حاشیه ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و افتتاحیه غرفه پلیس فتا؛

معاون پیشگیری پلیس فتا از رصد شبکه های اجتماعی و تسلط پلیس فتا بر این شبکه ها خبر داد.

سرهنگ نیک نفس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به آنکه رسانه دیجیتال در فضای سایبری فعالیت می کند و امنیت فضای سایبر نیز بر عهده پلیس فتا است لذا پلیس جهت آگاه سازی عمومی و در راستای پیشگیری اجتماعی از جرایم مرتبط با فضای سایبری در نمایشگاه رسانه های دیجیتال حضور پر رنگی دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز در این نمایشگاه حضور داشته و امسال نیز دومین سال حضور پلیس فتا در نمایشگاه است و سعی و توان برای شرکت در نمایشگاه امسال مضاعف شده است.

معاون پیشگیری پلیس فتا بیان کرد: امسال با تولید نرم افزار برای معرفی پلیس فتا آشنایی مردم با جرایم سایبری با رویکرد پیشگیرانه اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و برنامه های متنوع همچنین توزیع مستندات مرتبط با پیشگیری از جرایم فضای مجازی می نماییم.

سرهنگ نیک نفس گفت: امسال در غرفه پلیس فتا حاضر در نمایشگاه رسانه های دیجیتال ۸ حوزه فعالیت می کند که این ۸ حوزه شامل غرفه کودک و نوجوان، بخش کارگاه آموزشی، مشاوره، خانواده مرتبط با فضای سایبر، معرفی پلیس فتا، آموزش والدین در ارتباط با حضور فرزندان در فضای مجازی و میزگردهای فنی آموزش های مرتبط با پیشگیری از جرایم بانکداری الکترونیک و در نهایت اطلاع رسانی است.

وی اذعان کرد: وظیفه پلیس فتا پیشگیری از جرایم و مقابله با جرایم است در همین راستا شبکه های اجتماعی که احتمال وقوع جرم در آن است نیز از سوی پلیس فتا رصد می شوند و اقدام به مقابله با جرایم می کند.

در همین حین اگر جرایم شکل عمومی داشته باشد پلیس فتا به آن حوزه ورود می یابد و ضمن رصد و گشت زنی در فضای سایبر اینگونه جرایم را راسا مورد پی جویی و برخورد قرار می دهد.

سرهنگ نیک نفس خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز مردم که به فضای مجازی دارند به همین میزان از پلیس فتا استقبال کردند./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.