رضازاده: از عملکرد جوانانمان راضی هستیم / نادو گفته بود دوپینگی‌ها مشکلی ندارند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – تیم ملی وزنه‌برداری ایران بدون المپیکی‌ها، تا به حال عملکرد ضعیفی در مسابقات جهانی داشته.

به گزارش ممتاز؛ هشتادمین دوره از رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری جهان در حال برگزاری است و ایران در سه وزن این رقابت‌ها به هیچ مدالی دست نیافته است. این در حالی است که تیم ایران در دوره قبلی مسابقات قهرمانی جهان روی سکوی سوم ایستاده بود و نتیجه قابل توجهی را ثبت کرد. اما در این دوره، غیبت المپیکی‌ها که به سبب اختلاف نظر با حسین رضازاده و کوروش باقری رخ داده، سبب شده ایران تا به حال نتواند نتایج قابل توجهی بگیرد. حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران که امروز با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، در مورد این مسابقات گفت: «ما در وزن ۶۲ کیلوگرم توسط مجید عسکری به مقام هفتم رسیدیم. در ۶۹ کیلو جابر و سجاد بهروزی را داشتیم که مدال نگرفتیم اما جابر رکورد ایران را بعد از ۱۴ سال ترقی داد. در ۷۷ کیلوگرم هم رسول تقیان به خاطر اختلاف وزن چهارم شد.»
او در مورد جوان شدن ترکیب تیم ملی هم گفت: «خیلی از کشورها بعد از المپیک، نفرات جوان را به مسابقات می‌فرستند تا برای المپیک بعدی برنامه ریزی کنند. ما از عملکرد وزنه‌برداران جوانمان راضی هستیم. شش نفر از هشت وزنه بردار ایران، برای اولین بار است که یک میدان جهانی را تجربه می‌کنند.»
رضازاده در پاسخ به این سوال که آیا دوستی شما با تاماش آیان سبب می‌شود دوپینگی‌های وزنه‌برداری ایران بخشیده شوند؟ گفت: «نه چنین اتفاقی نمی‌افتد. امسال ۲۸ کشور وزنه‌بردار دوپینگی داشته اند. ورزشکاران ما از ماده‌ای استفاده کرده بودند که اثرش یک سال در بدن می‌ماند. ۳۵ روز قبل از مسابقات، با هماهنگی فدراسیون پزشکی و نادو، آزمایش گرفتیم و نادو ایران گفت که ورزشکاران مشکلی ندارند. ما هم آن‌ها را به مسابقات اعزام کردیم. حالا باید این نامه را به فدراسیون جهانی بدهیم.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.