رضایت تیمها و ناظران AFC از میزبانی تبریز در لیگ قهرمانان آسیا

۱۴اردیبهشت،

MEA_6885.jpg

هماهنگ کننده‌ی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: تبریز می تواند نسبت به شهرهای دیگر، میزبانی بهتری داشته باشد.

“حامد مومنی” در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی آذربایجان شرقی، دربارهٔ ی میزبانی تبریز در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: شهر تبریز با توجه به اولین تجربه‌ی میزبانی در آسیا، به نسبت، میزبانی خوبی را انجام داد. اگر تراکتورسازی برای سال آینده نیز بتواند سهمیه آسیایی را کسب کند، حتی می تواند نسبت به شهرهای دیگر، میزبانی بهتری داشته باشد.

وی افزود: هر سه ناظری که به تبریز آمده بودند، از میزبانی تبریزی ها بسیار راضی بودند. مهم تر از آن، تیم های الجزیره، الشباب و الجیش نیز رضایت کامل را از نحوه‌ی میزبانی این شهر داشتند؛ این در حالی بود که همین تیم ها در اصفهان و تهران با مشکلاتی روبرو بودند. اگر همین روند ادامه داشته باشد و تراکتور که شانس خوبی برای حضور در رقابت های آسیایی فصل بعد را نیز دارد، در مسابقات فصل آینده نیز حضور داشته باشد، این تیم می تواند میزبانی بهتر از این را هم انجام دهد، ولی برای همین سال اولی که در آسیا حضور داشتند، بسیار خوب بود و مشکل خاصی به وجود نیامد.

عضو دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در کل مشکل خاصی در سه بازی که در تبریز برگزار شد، وجود نداشت. فقط در همان بازی اول، مشکل اینترنت در ورزشگاه وجود داشت که برای دو بازی دیگر رفع شد و خبرنگاران نیز راضی بودند. شرایط اینترنت در بازی دوم نسبت به بازی اول و در بازی سوم نسبت به بازی دوم مطلوب تر شده بود.

وی دربارهٔ ی تأثیر مثبت این میزبانی بر نمره‌ی ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا، بیان کرد: گروهی که در AFC به کشورها نمره می دهند، برای میزبانی مطلوب نمره ی خاصی را در نظر نمی گیرند؛ اما وقتی که ناظران AFC گزارش خود را از میزبانی مطلوب تبریز ارائه دهند، این کنفدراسیون با دید مثبتی نسبت به تبریز و ایران نگاه می کند.

مومنی در خصوص ورزشگاه یادگار امام (ره) نیز اظهار کرد: هیچ یک از ورزشگاه های ایران رتبه‌ی A مثبت را ندارند. حتی ورزشگاه آزادی نیز نتوانسته از AFC این نمره را بگیرد و در حال حاضر A منفی است؛ اما ورزشگاه یادگار امام (ره) حداقل استانداردهای لازم برای میزبانی از یک تورنمنت بین المللی را دارد. امسال نیز با توجه به بازدیدهایی که از تبریز و این ورزشگاه داشتیم، مشکلاتی از قبیل میکسدزون و جایگاه خبرنگاران ورزشگاه حل شد و کیفیت بهتری نسبت به قبل پیدا کرد.

وی در خصوص با کیفیت ترین میزبانی تبریز در این رقابت ها گفت: از نظر نظم برگزاری بازی، همان بازی اول که با حضور ۷۰ هزار تماشاگر برگزار شد، بهتر از بقیه بود؛ زیرا در دو بازی بعدی، تماشاگران کمتری آمده بودند و کنترل راحت تر بود. در هر سه بازی هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد و هیچ یک از ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایتی نداشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.