رضایت دمشق از مواضع مسکو و پکن/ آزادی اعضای شبکه الاخباریه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد: ارتش این کشور توانسته است یارا صالح، عبدالله طبره و حسام عماد اعضای شبکه الاخباریه سوریه را از دست گروههای مسلح آزاد کند.

از سوی دیگر شبکه المنار به نقل از بثینه شعبان مشاور رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: دمشق از مواقع مسکو و پکن در قبال کشورش راضی است زیرا این دو کشور به دیده مستعمره به سوریه نمی نگرند.

وی افزود: ما از مواضع کشورهایی مانند چین و روسیه خرسند هستیم زیرا این کشورها غیر استعماری هستند و با مردم همانند مستعمره ها برخورد نمی کنند.

شعبان بیان کرد: مواضع روسیه و چین متفاوت با مواضع کشورهای غربی است و هدف دیدار من از پکن تشریح واقعیتهای سوریه برای دولت  چین است.

وی ضمن خودداری از به کار بردن کلمه معارض تاکید کرد: آنها افرادی هستند که کشورهای خارجی آنها را مسلح کرده اند و به آدم ربایی، قتل و ویرانی موسسات دولتی سوریه آنها را ترغیب می کنند.

شعبان بیان کرد: تحریم های غرب علیه سوریه تاثیرات منفی بر بخش بهداشت و سلامت ملت سوریه داشته است و هنگامی که کشورهای غربی و گروههای مسلح بحث کناره گیری رئیس جمهوری سوری ها را مطرح می کنند این نشانه درماندگی و بحرانی است که گرفتارش شده اند.

از سوی دیگر شبکه روسیا الیوم گزارش داد: شورای امنیت امروز درباره پایان ماموریت ناظران بین المللی( یکشنبه ۱۹ آگوست پایان می یابد) نشست برگزار می کند.

این شبکه بیان کرد: به احتمال زیاد پایان ماموریت ناظران در این نشست اعلام خواهد شد و در بهترین حالت اعضای شورای امنیت درباره حفظ دفتر سیاسی در دمشق برای حمایت از ماموریت فردی که جانشین کوفی عنان خواهد شد توافق خواهند کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.