رضایت مشترکان مهمترین هدف راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت در گیلان است

۱۶م اسفند ،

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈخسرو صادقیˈ روز پنجشنبه در مراسم واگذاری بخشی از خدمات شرکت آب و فاضلاب گیلان به دفاتر پیشخوان دولت افزود: روان سازی در امور و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی و مردم بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی از دیگر اهداف راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث دولت الکترونیک اضافه کرد: در این راستا دولت نهم و دهم گام های موثری برداشته است.

وی با بیان این که تاکنون ۲۷۰ دفتر پیشخوان شهری و بیش از ۵۵۰ دفتر پیشخوان روستایی در گیلان راه اندازی شده است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۰ دفتر دیگر نیز در استان در حال راه اندازی است.

صادقی تصریح کرد: باید تا پایان برنامه به ۴۰۰ خدمت برسیم که تا کنون به عمده این خدمات دست یافتیم.

وی با قدردانی از شرکت آبفای شهری گیلان برای ارائه این خدمات خواست تا خدمات به مردم از این طریق محدود نباشد و گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز در ادامه این مراسم گفت: از دو سال قبل برای ارائه این خدمات به مردم شرکت آبفا در گیلان تلاش های بسیاری انجام شده است.

ˈحمید روشن روانˈ مهمترین مشکل برای ارائه این خدمات را در دوسال قبل محدود بودن نرم افزار قبلی این شرکت عنوان و تصریح کرد: برای تغییر نرم افزار و نصب سیستم تازه قراردادی با شرکت سیما فا مستقر در یزد منعقد شد.

وی همچنین با اشاره به خدمات این شرکت به مشترکان، تعداد مشترکان زیر پوشش شرکت آبفای شهری استان گیلان را ۳۵۰ هزار مشترک ذکر و اضافه کرد: هم اکنون ۸۵/۹۹ درصد جمعیت شهری در ۴۹ شهر استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار می باشند.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری گیلان از تصفیه خانه آب گیلان در سنگر به عنوان یکی از بزرگترین تصفیه خانه های کشور یاد و تصریح کرد: این تصفیه خانه به همراه ۲۴۰ حلقه چاه آب مورد نیاز شهرهای گیلان را تامین می کند.

وی یادآورشد: همچنین ۶۷ درصد جمعیت گیلان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند و پروژه های فاضلاب در ۱۱ شهر استان در حال اجراست.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در طرح های شرکت آبفای شهری به وام بانک توسعه اسلامی برای اجرای پروژه های شرکت آبفا اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه ها می تواند نقش موثری در افزایش تعداد مشترکان داشته باشد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در این نشست گفت: این اقدام نتیجه ماه ها تلاش برای تغییر نرم افزار و تجهیز به سرور انجام شده که برای تغییر نرم افزار بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است.

ˈ سید محسن حسینیˈ افزود: در مرحله اول ارائه خدمات این شرکت از طریق دفاتر پیشخوان دولت، تاکنون ۱۹ دفتر مجوز راه اندازی گرفته اند که از این دفاتر ۱۳دفتر در رشت و برای شهر های لنگرود، ماسال صومعه سرا، آستارا و املش نیز هر کدام یک دفتر راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم این طرح ، این دفاتر تا پایان فروردین ماه سال آینده به ۸۰ دفتر افزایش می یابد تا همه مردم استان از خدمات این دفاتر بهره مند شوند.

به گفته حسینی؛ هم اکنون فقط مردم شهرهایی که دارای دفتر پیشخوان می باشند می توانند در همان شهر از این خدمات بهره مند شوند.

وی تعداد خدمات این دفاتر پیشخوان دولت را ۱۰ خدمت و شامل درخواست برقراری انشعاب، تغییر در نوع مصرف(کاربری)، قبض المثنی، قبض ویژه، ترکیدگی لوله، درخواست تست کنتور، جمع آوری انشعاب، جابجایی کنتور و تغییر نام مالک کنتور عنوان کرد.

طی مراسمی امروز (پنجشنبه) با حضور معاون استاندار گیلان و جمعی از مسوولان آبفا بخشی از خدمات شرکت آب و فاضلاب گیلان برای اولین بار به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.ک/۲

۷۲۹۶/ ۶۰۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.