رضا لایق: کشتی‌گیرانی که از قانون انتخابی سرپیچی کنند جایی در تیم ملی ندارند

۰۷م آذر ،

IMG_5901.jpg

مربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید هر کسی که از مقررات روند قانونمند شدن انتخاب ملی‌پوشان سرپیچی کند، مطمئنا جایی در کشتی نخواهد داشت.

رضا لایق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در نشست‌هایی که با اهالی کشتی و صاحبنظران گذاشتیم روند قانونمند شدن انتخاب و شناسایی استعدادها و ملی‌پوشان شکل گرفت و سعی می‌کنیم نقاط ضعف احتمالی آن را هم برطرف کنیم.

وی افزود: مطمئنا این قانون اجرا خواهد شد و اگر غیر از این بود آن را اعلام رسمی نمی کردیم و کسانی که بخواهند از آن سرپیچی کنند جا می‌مانند.

لایق در ادامه دربارهٔ هدف از وضع مقررات تازه برای انتخاب تیم ملی، گفت: هدف این است که تمام پتانسیل کشتی ایران از یک مسیر مشخص عبور کنند و کسی جا نماند و به صورت قانونمند برای انتخاب ملی‌پوشان و نفرات پشت سر آنها یک سیستم‌ مشخص حاکم باشد.

وی همچنین دربارهٔ ضمانت اجرای این مقررات، خاطر نشان کرد: در جلساتی که با مسئولان فدراسیون کشتی و هیات رییسه داشتیم مصوبات به صورت کاملا قانونمند اعلام شد و ضمانت اجرای آن هم خود کادر فنی تیم ملی است چون وقتی کادر چنین تصمیمی گرفته پس حتما می‌خواهد آن را به اجرا در بیاورد همان طور که در دوره‌های قبل هم کادر فنی تصمیم می‌گرفت و تنها تفاوت در این است که روند به صورت قانونمند خواهد بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد اجرای این مقررات را کاملا به نفع کشتی دانست و افزود: الان بهترین زمان برای اجرای این کار است، چون بعد از المپیک قرار داریم و چهار سال برای المپیک آینده وقت است تا این روند درست جا بیفتد و پشتوانه سازی و استعدادیابی صورت گیرد.

لایق در پایان دربارهٔ بازگشت کیانوش اعتماد مقدم (بدنساز تیم ملی)‌ به آمریکا، اظهار کرد: فعلا مشخص نیست چه کسی جای ایشان خواهد آمد، اما خود آقای خادم در راس امور پیگیر این موضوع می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.