رضا یزدانی در جشنواره موسیقی فجر می‌خواند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

رضا یزدانی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر به دیدار دوستداران خود می‌رود.

به گزارش خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز، رضا یزدانی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر و در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای برنامه می‌پردازد.

این خواننده پاپ در این کنسرت قطعاتی از آلبوم تازه خود با عنوان “ساعت‌ها خوابن” که به زودی منتشر می‌شود را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

همچنین رضا یزدانی قطعاتی از آلبوم‌های قبلی خود را در برج میلاد می‌خواند که این قطعات همیشه در کنسرت‌های این خواننده پاپ اجرا شده و با استقبال مخاطبان همراه بوده است.

گفتنی است، رضا یزدانی از نوجوانی موسیقی کار می‌کند و تخصص او در نواختن گیتار الکتریک است. سبک خواندن او راک بوده که با شیوه‌ای تازه موسیقی راک را به صورتی کاملاً خاص ایرانیزه و باب طبع ایرانی‌ها کرده‌ است. اشعار ترانه‌های او عمدتاً داخل مایه اجتماعی داشته که با صدای خش‌دار و حماسی او سبکی خاص را در موسیقی داخل کشور رقم زده است. یزدانی موسیقی حرفه‌ای را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر “دادگاه جنجال برانگیز” در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر “اگر باران بخواهد” را در سال ۱۳۷۸ انجام داد.

او یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام “شهر دل” را به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود. در سال ۱۳۸۲ و پس از آشنایی او با یغما گلرویی طی همکاری مشترک  آلبوم “پرنده بی‌پرنده” که در ابتدا “کپ نکنید” نام داشت را روانه بازار کرد.

یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال ۱۳۸۳ با کار در فیلم‌های مسعود کیمیایی آغاز کرد. “حکم”، “رئیس” و “محاکمه در خیابان” از جمله فیلم‌هایی می باشند که یزدانی در آن‌ها فعالیت داشته‌ است، و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه “مرگ تدریجی یک رویا” را بر عهده داشته است.

 از دیگر فعالیت‌های رضا یزدانی می‌توان به نقش آفرینی او در فیلم سینمایی “طهران تهران” به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نام برد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهده وی بوده‌است. او همچنین در فیلم سینمایی “اینجا تاریک نیست” به کارگردانی محدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده‌است که این فیلم هم اکنون بر پرده های سینما است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.