رعایت استاندارهادرتمام مراحل اعزام کاروانهای راهیان نور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در اتوبوس اتفاق دیده حامل دانش آموزان راهیان نور، همه مولفه ها و استانداردها رعایت شده بود.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ فضلی در نشست خبری درباره نحوه اعزام کاروان های راهیان نور گفت: در هر اتوبوس یک مدیر، یک راوی، یک روحانی و یک پلیس یار وجود دارد و تلاش می گردد جوانب احتیاط در مراحل مختلف اعزام کاملاً رعایت شود.
وی افزود: متاسفانه پس از این اتفاق ناگوار، ‌برخی اشخاص که اطلاعات کافی نداشتند، شتاب زده عمل نمودند و در مجلس شورای اسلامی و بعضی اماکن دیگر اظهارنظر نمودند.
سردار فضلی گفت: در این زمینه، کارشناسان راهنمایی و رانندگی و پلیس مالک نظر می باشند.
وی افزود: پلیس اعلام نمود اتوبوس از سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت تجاوز نکرده بود و وقتی که خودرو از کنترل راننده خارج شد، خودرو ترمز نداشت، iبه همین سبب سرعت اتوبوس iبه ۱۱۴ کیلومتر در ساعت افزایش یافت.
سردار فضلی گفت: با وجود تلاش راننده، متاسفانه در گردش iبه چپ در یکی از گردنه ها، اتوبوس iبه گاردریل برخورد نمود و واژگون می گردد.
وی افزود: در جلسه های کمیسیون های آموزش مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش موضوع از ابعاد مختلف بررسی و جمع بندی این شد که باید مسئولان وزارت صنایع پاسخگو باشند که چرا پس از واژگون شدن اتوبوس ستونهای خودرو استحکام لازم را نداشت و از طرفی کیفیت جاده هم مناسب نبود.
سردار فضلی گفت: در همهی مراحل اعزام کاروانهای راهیان نور از ابتدای ثبت نام تا انتخاب اتوبوس ها همهی قوانین و استانداردها رعایت می گردد، هر چند ممکن است بعضی از حوادث خارج از کنترل باشد.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: سال قبل اعزام راهیان نور iبه حدود چهار میلیون نفر رسید در حالی که تا چهارسال پیش حدود چهارصد هزار متقاضی وجود داشت که این نشانگر افزایش حجم اقدامات و برنامه ریزی ها است.
سردار فضلی افزود: راهیان نور iبه شکلهای مختلف از وقت جنگ و صلح با هدف آشنایی جوانان با ارزشهای دفاع مقدس iبه صورت داوطلبانه وجود داشت و اجرای این طرح همواره مورد تاکید بیشتر نمایندگان مجلس و سایر مسئولان بوده است.
وی گفت: اگر می خواهیم در جنگ نرم فعال شویم و امور تربیتی جوانان فعال تر شود، راهیان نور یکی از ابزارها و موثر در این زمینه است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.