رعایت قانون بانکداری بدون ربا شرط شرعی بودن فعالیت بانک ها است

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رعایت قانون بانکداری بدون ربا تضمین شرعی بودن فعالیت‌های بانک‌ها است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری عسکریه، ‘آیت‌اله محمد یزدی’ در دیدار با هیات ‌مدیره، مدیر عامل، معاونان و مدیران ارشد موسسه مالی و اعتباری عسکریه و همچنین آیات عظام حضرات محفوظی، صافی‌ گلپایگانی، جوادی آملی، نوری همدانی و یزدی افزود: این‌ که مردم برای حل مشکل خودشان به شما مراجعه می‌کنند، نعمتی از طرف خداوند است، چون خدمت به مردم نوعی عبادت محسوب می‌ شود.
رییس اسبق قوه قضائیه با تاکید بر رعایت موازین شرعی در عقود اظهار داشت: بانک‌ها و موسسات مالی اگر همین قانون بانکداری بدون ربا مصوب مجلس شورای اسلامی را در عقودشان رعایت کنند، عملیات بانکی آنان از ربا خلاص است و می‌ توانند مطمئن به صحت قراردادهای‌شان باشند.
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بانکداری از آنجایی که یک خدمت است و داد و ستد پول به شمار می رود، کاری بسیار بزرگ محسوب می شود، اما در عین حال پیچیده و حساس است.
در ادامه این دیدارها آیت‌اله محفوظی با بیان این که، اگر برای خدا قدم بردارید اجر آن در نزد خداوند محفوظ می‌ماند گفت: در واقع صندوق خداوند ‘صندوق نسوز’ است و در راهی که در پیش گرفته‌اید انتظار تعریف و تمجید نداشته باشید.
همچنین آیت‌اله صافی گلپایگانی در دیدار با مسئولان موسسه مالی و اعتباری عسکریه با بیان این که، فقرزدایی از جامعه اسباب افتخار است، تاکید کرد: بودن در جای شما و استفاده از فرصت‌های ثواب یکی از آرزوهای من است.
بنا بر این گزارش، ‘سید امین جوادی’ مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه، یکی از دغدغه‌های این موسسه را موضوع پرداخت تسهیلات و تطبیق آن با فتوای شرعی و احکام اسلامی عنوان و تاکید کرد: همواره سعی شده ارتباط موسسه با حوزه علمیه برقرار باشد و نظرات فقها در این بخش مورد عمل قرار گیرد.
به گفته جوادی، در همین راستا اخیرا ۳۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه جذب موسسه شده‌اند که پس از طی دوره‌های مربوطه به مناطق و شعب معرفی شده‌اند تا بر پرداخت تسهیلات و تطبیق با احکام شرعی نظارت داشته باشند.
وی افزود: این موسسه با ۲۵ سال تجربه دارای حدود ۳۲۰ شعبه در سراسر کشور است و قریب به هشت هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و در کنار آن، موسسه خیریه‌ای نیز تشکیل شده است که در زمینه آموزش و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های نیازمند فعالیت می‌‌کند. /س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.