رعد ملی و جزیره آرزوها دو خدمت جدید از بانک ملی ایران

۲۶م اسفند ،

 

حسین‌زاده عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران سامانه رعد ملی و جزیره آرزوها را به عنوان دو خدمت نوین این بانک تشریح کرد. 
 
به گزارش بینا، وی با معرفی سامانه رعد ملی به عنوان یکی از خدمات جدید بانک ملی ایران ابراز داشت: رعد ملی خدمتی نوین در راستای توسعه و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک می‌باشد که برخی خدمات بانکی را بدون نیاز به هرگونه نرم افزار و سخت‌افزار خاصی در بستر تلفن همراه (سیم‌کارت همراه اول یا ایرانسل) فراهم می‌کند.
به گفته وی برجسته‌ترین خدمت این سامانه از طریق ثبت عبارت  ۷۱۷* بر روی تلفن همراه مشتریان که برای اولین بار در کشور عرضه می‌شود، خرید کالا و خدمات بدون استفاده از کارت می‌باشد. همچنین سرویس‌های دیگری نظیر دریافت موجودی، پرداخت قبوض به شیوه‌ای آسان و مطمئن (بدون نیاز به ابزار کارت) و تولید رمز یکبار مصرف در سامانه بانکداری اینترنتی این بانک (بدون نیاز به دستگاه جانبی توکن)، خرید شارژ تلفن همراه، اعلام مسدودی کارت و … می‌باشد. عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران افزود: سرویس‌های مختلف سامانه رعد ملی به جز سرویس تولید رمز یکبار مصرف برای تمامی مشتریان بانک ملی ایران (تمامی اشخاصی که حداقل دارای یک حساب متمرکز در بانک ملی ایران بوده و قبلاً احراز هویت شده‌اند) فعال گردیده است.
این گروه از مشتریان می‌توانند با شماره‌گیری عبارت ۷۱۷* وارد سامانه شده و بعد از تعریف رمز ورود، شماره کارت حساب‌ متمرکز (سیبا) خود را در سامانه رعد ملی ثبت کنند. وی با اشاره به قابلیت تولید رمز یکبار مصرف توسط سامانه رعد ملی خاطرنشان کرد: سامانه رعد ملی جایگزینی برای دستگاه‌های توکن برای تولیدOTP می‌باشد که در سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران (سبا) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حسین زاده در ادامه بیان داشت: در طرح رعد ملی دارندگان پایانه‌های فروش (pos) بانک ملی ایران نیز می‌توانند با اعلام شماره پایانه خود به دارندگان کارت‌های بانک ملی ایران امکان پرداخت وجه را از طریق گوشی‌های همراه بدون استفاده از کارت فراهم کنند.
عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: سامانه رعد ملی از مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM به نام (USSD) استفاده می‌کند که از نظر میزان امنیت در حد بسیار بالایی قرار دارد و ارسال و دریافت پیامک، هیچ هزینه‌ای را برای کاربر به دنبال نخواهد داشت.
حسین‌زاده در ادامه ضمن اشاره به لزوم آموزش اصول اقتصادی به زبان ساده در سنین پایین به عنوان موضوعی که امروزه در اکثر جوامع پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در همین راستا بانک ملی ایران سایتی مختص نوجوانان و جوانان به آدرسkids.bmi.ir راه اندازی نموده است که فرهنگی آموزشی، بانکی و در عین حال سرگرم کننده و تفریحی است. در این سایت واژگانی مثل پول، پس انداز، بودجه بندی، صرفه جویی، فعالیت اقتصادی و … در قالبی شیرین و جوان پسند مثل داستان، انواع بازی، اتاق های گفتگو و … آموزش داده می شود. حسین زاده افزود: این سایت در دو رده سنی زیر ۱۲ سال و بین ۱۲ تا ۱۸ سال طراحی گردیده است و در کنار این آموزش‌ها براساس نوع فعالیت هایی که نوجوانان و جوانان در این سایت انجام می‌دهند، امتیازهایی به آنها تعلق گرفته و مزایایی به آنها اختصاص داده خواهد شد.
برگزاری مسابقات مختلف و جشنواره ها جهت ترغیب نوجوانان و جوانان به یادگیری این مفاهیم از اهداف این سایت می باشد. عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در ادامه بیان داشت: از مزایای این سایت امکان افتتاح حسابی تحت عنوان حساب آرزو به صورت اینترنتی برای فرزندان مشتریان بانک می باشد و دارندگان حساب مربوطه قادر خواهند بود از تسهیلات خرید کالا تا سقف ۴۰ میلیون ریال با شرایط آسان بهره مند گردد. وی ضمن اشاره به اینکه این سرویس برای اولین بار با این شکل در نظام بانکی کشور عرضه می‌شود، عنوان داشت: حساب آرزو یک حساب کوتاه مدت برای اشخاص زیر ۱۸ سال می باشد.
دارندگان این حساب در صورت ثبت اطلاعات خود در سایت kids.bmi.ir به عضویت کانون جوانه های بانک ملی ایران درآمده و می‌توانند علاوه بر استفاده از مزایای بسیار حساب آرزو از امتیازهای کانون جوانه های بانک ملی ایران نیز بهره‌مند گردند.
حسین‌زاده در پایان یکی از مهم‌ترین و موثرترین پروژه‌های IT بانک را حذف کارت فیزیکی از شبکه بانکی اعلام کرد و گفت: این موضوع بزودی و برای اولین بار در کشور در بانک ملی ایران محقق خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.