رفتارشناسی کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

۲۹فروردین۱۳،

محققان به نمایش آنچه کاربران بطور آنلاین در اینترنت انجام می‌دهند، پرداخته‌ و نشان داده‌اند که یک چهارم زمان کاربران اینترنت، در پایگاه اینترنتی‌های شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود. 

به گزارش ایسنا، این پژوهش رفتار ناشناس ۲۵ میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان را بررسی کرده و محققان آن دریافتند که شبکه‌های اجتماعی،تفریح و خرید در میان محبوب‌ترین‌ها برای گذر زمان در دنیای مجازی محسوب می‌شوند. 

در این پژوهش، انگلیس به عنوان پرکارترین مردم جهان در خرید آنلاین شناخته شده و آمریکا و استرالیا را پشت سر گذاشت. کاربران انگلیسی اینترنت، ۱۰ درصد زمان خود در اینترنت طی سال ۲۰۱۲ را به خرید آنلاین پرداخته بودند که در مقایسه این میزان در آمریکا ۹ و در استرالیا ۶ درصد بوده است.این امر تا حدی به سبب فصل خرید کریسمس در انگلیس بود که ۳۷۰ میلیون ساعت برای خرید آنلاین صرف شد. به نقل از محققان این میزان ۲۴ درصد بالاتر از میانگین ماهانه خرید بود. 

مصرف محتوای خبرها همچنین در هر سه بازار افزایش داشت و کاربران استرالیایی به عنوان سیری ناپذیرترین مصرف کنندگان خبرها آنلاین شناخته شدند. شش درصد زمان صرف شده در اینترنت آنلاین در استرالیا در وب‌سایت خبرها بوده که در مقایسه، این میزان در انگلیس پنج و در آمریکا چهار درصد بود. این پژوهش همچنین نشان داد که آمریکا از بزرگترین معتادان به پایگاه اینترنتیهای اجتماعی برخوردار است. در انگلیس ۱۳ دقیقه از هر ساعت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و انجمنها، ۹ دقیقه در پایگاه اینترنتیهای تفریحی و شش دقیقه برای خرید صرف شده بود. 

در آمریکای شمالی این آمار بی‌شباهت به انگلیس نبوده که بر اساس آن ۱۶ دقیقه از هر ساعت به رسانه‌های اجتماعی، ۹ دقیقه در پایگاه اینترنتیهای تفریحی و پنج دقیقه برای خرید اختصاص داده شده بود.  کاربران استرالیایی ۱۴ دقیقه در پایگاه اینترنتیهای اجتماعی، ۹ دقیقه در پایگاه اینترنتیهای تفریحی و چهار دقیقه در پایگاه اینترنتیهای خرید آنلاین وقت صرف کرده بودند. 

در هر سه بازار، زمان استفاده شده برای خرید آنلاین هر سال افزایش داشته اما انگلیس از بیشترین خریداران پرکار آنلاین برخوردار بوده که به نسبت زمان بیشتری را در پایگاه اینترنتی‌های خرده‌فروشی نسبت به کاربران آنلاین آمریکای شمالی و استرالیا می گذرانند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.