رفتار امریکا با گروههای تروریستی، دوگانه و غیرقابل دفاع

۴ م دیماه ،

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران: امریکا با خارج کردن منافقین از فهرست گروههای تروریستی، اهداف سیاسی خاصی را دنبال می‌کند.

رامین مهمانپرست در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در آنکارا افزود: معنای خروج منافقین از فهرست گروههای تروریستی این است که ملاک مقامات امریکایی و اروپایی برای تعریف تروریست، کاملا زیر سؤال است و با آن اهداف سیاسی خاصی را دنبال می کنند.
وی با اشاره به ارتکاب ۱۶ هزار ترور به دست گروهک تروریستی منافقین در ایران و نیز جنایات این گروهک علیه مردم عراق گفت:‌ حمایت امریکا از منافقین و گروهک ریگی نشان می‌دهد که کشورهای غربی  و امریکاییها بیشترین حمایت را از گروههای تروریستی انجام می دهند.
مهمانپرست رفتار امریکا را با گروههای تروریستی مثل منافقین،دوگانه، توجیه‌ناپذیر و غیرقابل دفاع خواند و افزود: دولت امریکا به عنوان دفاع از حقوق بشر در بسیار از کشورها مزاحمت ایجاد می‌کند در صورتی که بیشترین موارد نقض حقوق بشر را خود امریکاییها مرتکب می‌شوند.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در حوادث تروریستی منطقه همیشه رد پای مقامات نظامی و امنیتی غربی به ویژه امریکایی ملاحظه می گردد، گفت: وقتی هنوز رفتارهای غیرانسانی در زندان گوانتانامو ادامه می‌یابد و امریکا در حمایت از گروههای تروریستی پرونده سیاهی دارد، نمی توانند خود را مدعی حقوق بشر در کشورهای مختلف نشان دهند و اصلا حق اظهار نظر در این باره را ندارند.
مهمانپرست دربارهٔ قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروههای تروریستی هم گفت:‌ این اقدام به این سبب است که فعالیتهای سپاه پاسداران و دفاع از حریم کشورهای اسلامی با اهداف و منافع امریکا در منطقه خاورمیانه مغایرت دارد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.