رفتار دوگانه شاخص بورس در تالار شیشه‌ای

۲۰م آذر ،

چکیده: در جریان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل بورس ابتدا با حرکت طوفانی رشد خود را آغاز کرد ولی در نیمه معاملات از حرکت بازایستاد و از شدت رشد خود کاست.

شاخص بورس تهران که بعد از استراحت یک روزه امروز به مدار رشد برگشته بود، ابتدا حرکت طوفانی خود را آغاز کرد و تا سطح ۳۳ هزار و ۸۳۷ واحد پیش رفت و در آستانه ثبت رکورد تازه قرار گرفت اما در نیمه معاملات از حرکت پر شتاب خود صرفنظر کرد و رشدی آرام را در پیش گرفت.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه امروز نیز مثبت شد و در پایان زمان معاملات با ثبت ۱۴۸ واحد رشد در عدد ۳۳ هزار و ۷۶۰ واحد ایستاد.

در بازار امروز نمادهای فلزی و پتروشیمی تاثیر مثبت در رشد شاخص بورس تهران داشتند و شرکت‌های فولاد،گل گهر،چادرملو،توسعه معادن و فلزات،مپنا،پتروشیمی شیراز و بانک پارسیان سبب رشد شاخص شدند.اما در مقابل کاهش قیمت شرکت‌های فولاد خوزستان، پتروشیمی شازند و پالایشگاه بندرعباس مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شد.

بر این اساس در بازار امروز بیش از ۵۳۶ میلیون سهم به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه در همان سطح ۱۵۳ هزار میلیارد تومان باقی ماند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.