رفتار رئیس‌جمهوری روسیه با همتای فرانسوی جنجالی شد/ ماکرون: پوتین مثل همیشه خوشحال نبود

ماکرون امروز، سه‌شنبه گفت، فضای تنش در جریان مذاکرات روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین در مسکو پیرامون وضعیت اوکراین کاملا ملموس بود.

رفتار رئیس‌جمهوری روسیه با همتای فرانسوی جنجالی شد/ ماکرون: پوتین مثل همیشه خوشحال نبود

به گزارش ممتاز نیوز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در اظهاراتی که در شبکه بی اف ام فرانسه منتشر شد، گفت: پوتین نسبت به همیشه زیاد خوشحال نبود و فضای تنش ملموس بود.

او هدف سفرش به روسیه را تاکید بر لزوم کاهش تنش در اوکراین و گشودن چشم اندازهای جدید عنوان کرد که از نظر او محقق شده است.

ماکرون گفت: فرانسه با این سفر اعتبارش را تقویت کرد.

از همان ابتدای نشست ماکرون و پوتین لحظه‌های جالب توجه بسیاری توسط رسانه‌ها ثبت و ضبط شد.

نکته اول مربوط به ابتدای دیدار بود که دو رئیس‌جمهوری بسیار از هم دور بودند حتی با ورود ماکرون به داخل سالنی که پوتین منتظرش بود دو رئیس‌جمهوری دور یک میز بیضی شکل با فاصله زیاد نشستند.

نحوه نشستن پوتین و ماکرون در دو طرف میز طویل واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. برخی اشاره کردند، این شیوه نشستن اشاره به حجم شکاف بین روسیه و غرب دارد؛ شکافی که فرانسه نقش میانجی‌ را بین دو طرف ایفا می‌کند.

در ویدیوهای منتشر شده، نشان داده می‌شود که سالن حتی از حضور مترجمان خالی بود و دو رئیس‌جمهوری‌ از دستگاه ترجمه استفاده کردند و در یکی از ویدیوها نشان داده می‌شود، پوتین از ماکرون می‌خواهد دستگاه ترجمه را استفاده کند تا حرفایش را رئیس‌جمهوری فرانسه متوجه شود.

تصویر جنجالی‌تر دیگر مربوط به کاری بود که پوتین بعد از کنفرانس خبری مشترک با ماکرون انجام داد.

مقابل دوربین‌ها، کنفرانس خبری تمام شد و پوتین به ماکرون گفت، از سالن کنفرانس خارج می‌شود، او با دستش به ماکرون به جایی که می‌خواستند بروند، اشاره کرد؛ اما پوتین منتظر ماکرون نماند که با هم بروند بلکه رفت و ماکرون را پشت سر خود گذاشت و این برخلاف عرف‌های دیپلماتیک است.

نهایتا بعد از پایان کنفرانس خبری و اتنقال به اتاق دیگر، ماکرون تنها خارج شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.