رفتار شورای شهر باید رفتار فراجناحی باشد/ تهران وقتی تهران است که مدیریت یکپارچه شهری بر آن حاکم شود

۱۹خردادماه،

در نشست خبری چند کاندیدای شورای شهر تهران مطرح شد؛

نامزد چهارمین دوره شورای شهر تهران و عضو ائتلاف جهادگران نوسازی تهران گفت: از تعهدات اعضای شورای شهر باید این باشد که به هیچ وجه رفتار سیاسی و جناحی نداشته باشند بلکه رفتار آنان فراجناحی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد علی آبادی وزیر پیشین وزارت ورزش و نامزد چهارمین دوره شورای شهر تهران در نشست خبری ائتلاف جهادگران نوسازی شهر تهران با بیان این که شهر تهران یک کلانشهر و به عبارت دیگر یک کشور شهر است اظهار کرد: کلانشهر تهران با ۸ میلیون جمعیت مملو از انسان های شریف و فرهیخته است که نیازمند به گروهی در شان و بزرگی عظمت آنان است و از تعهدات اعضای شورای شهر باید این باشد که به هیچ وجه رفتار سیاسی و جناحی نداشته باشند بلکه رفتار آنان به صورت فراجناحی باشد به این معنی که با رئیس جمهور منتخب به صورت صمیمانه و نزدیک ارتباط برقرار کنند و اجازه ندهند که ذره ای از حقوق مردم به واسطه رفتار سیاسی ضایع شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شهر تهران به تنهایی جمعیت آن از ده ها کشور دنیا بیشتر است و به همین سبب نیازمند آن است اشخاصی که وارد شورای شهر می شوند کار دیده و آشنا به امور بوده تا در جهت سازماندهی و مدیریت عالی شهر تهران نظارت کنند.

این نامزد چهارمین دوره شورای شهر تهران با قیاس شورای شهر برای تهران با مجلس برای دولت خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران برای تهران چون مجلس برای دولت است و شورای شهر همانند دولت یک جایگاه اقتصادی برای خود دارد و باید همچون دولت درآمد ایجاد کند و از طریق درآمد حاصله شهر تهران را اداره کند.

** واگذاری  مدیریت شهری به تشکل های مردم نهاد

علی رضا علی احمدی دیگر نامزد چهارمین دوره شورای شهر تهران در ادامه این نشست اظهار کرد: یکی از مطالبات مدیریت شهری که از مدیریت کلان کشور داشته ، مدیریت یکپارچه شهری است که اکنون فعالیت های متعددی در عرصه مدیریت شهری است و یکی از پیگیری هایی که در دستور کار ما قرار دارد آن است که اختیارات قانون پنج ساله ماده پنجم برای شورای شهر تهران و از طریق شورای عالی استان ها برای کلان شهرها پیگیری شده تا بخشی از مدیریت را به مدیریت شهری و تشکل های مردم نهاد واگذار کند.

وی خاطر نشان کرد: نمونه عینی این موضوع ترافیک شهر تهران و خدمات شهری و دوباره کاری هایی است که در دسترسی مردم به مسائل گوناگون نظیر برق، گاز، اینترنت و نظایر آن وجود دارد.

*** تهران وقتی تهران می گردد که مدیریت یکپارچه شهری بر آن حاکم شود

مجید شایسته دیگر نامزد چهارمین دوره شورای شهر تهران در ادامه این نشست اظهار کرد: شهر تهران باید توسط مردم اداره شود و به صورتی که مردم هر محله با شناختی که از محله خود دارند محله خود را بسازند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در شورای شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد درآمد پایدار برای شهر تهران است و شورا باید به سمتی برود که در درآمدهای پایدار برای شهر فراهم کند.

شایسته خاطر نشان کرد: تهران وقتی تهران می گردد که مدیریت یکپارچه شهری بر آن حاکم شود و امیدواریم دوستی دولت و شهرداری ها در مدیریت شهری به اندازه ای شود که به انگیزه و نشاط مردم بیافزاید.

** تصویب بودجه ۸ میلیارد تومانی برای ورزش همگانی در شورای شهر قبل

هادی ساعی عضو پیشین شورای شهر تهران و نامزد چهارمین دوره شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برنامه های شورای شهر برای ایجاد پتانسیل قهرمانی و برنامه های انجام شده در شورای شهر قبل اظهار کرد: در دوره قبل شورای شهر ۳ ورزشکار شاخص حضور داشته که این انتخاب مردم به معنای علاقه مردم شهر تهران به رسیدگی به حوزه های ورزشی شهر است.

وی در ادامه تصریح کرد: درخواست بودجه یک میلیارد تومانی برای ورزش همگانی و تصویب بودجه ۸ میلیارد تومانی برای ورزش همگانی یکی از  کارهای شورای شهر قبل بود چرا که سیاست ما در شورای شهر بیشتر بر ورزش همگانی است.

ساعی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات شورای شهر قبل در زمینه ورزش پیشنهاد جدا سازی بودجه ورزش بانوان از آقایان و تخصیص نیمی از بودجه ورزش به ورزش بانوان بود که سبب پیشرفت خوبی در این زمینه شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.